Tým, ktorí pomoc hľadajú alebo ponúkajú Google sprístupní službu Helpouts. Tá má byť akýmsi trhoviskom, na ktorom budú reálni ľudia zdieľať svoje skúsenosti a ponúkať ich za úplatu či zadarmo iným. Firma údajne začala hromadne rozposielať pozvánky ľuďom, ktorí podľa nej majú čo ponúknuť. Má ísť o odborníkov ale aj laikov s praktickými skúsenosťami zo širokej škály oborov – od matematiky, fitnes, cez jazyky až po varenie či zdravé stravovanie.
Google hľadá odborníkov, ktorí budú ochotní pomôcť druhým
Služba zatiaľ stále nie je verejne dostupná a účasť v nej je podmienená získaním pozvánky. Google navyše hľadá tých, ktorí by boli ochotní sa do nej zapojiť sprostredkovaním svojich skúseností, rád, či cenných tipov do života.
Odborníci poradia zadarmo či za poplatok
Každého, kto firme zašle svoju požiadavku na účasť v pilotnej fáze projektu, si Google overí a zistí, či by mohol byť pre Helpouts prínosom. V prípade vysokošpecializovaných oborov ako je medicína či právo si overí aj profesijné pozadie a fundovanosť kandidáta, a to prostredníctvom krátkeho pohovoru s jedným zo zamestnancov. Ak záujemca uspeje a svojimi poznatkami presvedčí, zaradí ho do databázy, z ktorej si bude po spustení projektu môcť laická verejnosť vyberať svojich odborných poradcov. Poradcovia budú radiť zadarmo či za finančnú odmenu, z ktorej si Google ako províziu ponechá 20 percent.
Inšpirácia prišla zo sveta. Konkurencia je silná
Helpouts nie je v skutku ničím prelomovým. Napokon už v súčasnosti existuje niekoľko desiatok obdobných projektov, ktoré slúžia na prepojenie odborníkov s tými, ktorí pomoc potrebujú. Na podobnom princípe už niekoľko rokov funguje napríklad stránka Buddyschool, na ktorej ponúkajú učitelia s praxou či bez nej svoje skúsenosti študentom v rôznych oboroch. Najväčšej popularite sa však tešia jazykoví lektori, ktorých je obzvlášť na angličtinu požehnane. Záujemca si môže vybrať učiteľa z rôznych kútov sveta, od Filipín až po Kanadu.
Členovia Buddyschool však nie sú pod drobnohľadom prevádzkovateľa, a preto okrem bežného hodnotenia nie je možné zistiť kvalitu ponúkaných služieb. A práve tomu chce Google zabrániť cez dvojfaktorové overovanie kvality lektorov. Navyše, ak používateľ nebude s kvalitou poskytnutej služby spokojný, prevádzkovateľ mu vráti naspäť peniaze.