Spoločnosť LG zaplavili tisíce sťažností nespokojných užívateľov jej Smart televízorov, ktorým prekáža narušenie ich súkromia. Televízory totiž mali zbierať informácie o užívateľoch a zasielať ich na servery firmy. Na problém verejnosť upozornil IT konzultant Jason Huntley na svojom blogu. Spoločnosť sa v dobrej viere k bezpečnostnému prešľapu priznala a sľúbila nápravu v podobe nového firmvéru pre svoje televízory. Informoval o tom server BBC.
Údaje o užívateľoch zbierajú aj iní výrobcovia
Je bežnou zvyklosťou, že spoločnosti, ktoré majú dočinenia s multimédiami v akejkoľvek podobe, zbierajú čo najväčšie množstvo dát o svojich užívateľoch s cieľom spoznať ich návyky. Svoje poznatky následne využívajú pri doručovaní reklamy, ktorá je cielená a personalizovaná. Rovnaké dáta sú použité aj pri odporúčaniach na sledovanie konkrétneho programu v Smart televízoroch. „Na serveroch LG sú analyzované obľúbené programy, správanie sa užívateľov, kľúčové slová vo vyhľadávaní na internete ako aj ďalšie informácie, s cieľom poskytnutia relevantnej cielenej reklamy,“ uviedla spoločnosť v jednom zo svojich korporátnych videí.
LG prekročilo hrubú čiaru a sľubuje rýchlu nápravu
Údaje o užívateľoch za normálnych okolností nezbiera len LG, ale aj ostatní výrobcovia, no verejne sa tým neprezentujú. Sony napríklad od užívateľov zbiera dáta o každom prehratom Blu-ray disku v konzolách PlayStation. LG je však v tomto prípade prvou lastovičkou, ktorá prekročila pomyselnú hrubú čiaru. Údaje o užívateľoch totiž firma zbierala vo väčšej miere, než je prístupné a aj za predpokladu, že s tým užívatelia nesúhlasili. Všetky odosielané údaje boli nezašifrované a na server zasielané okamžite po tom, čo užívateľ prepol kanál. Na servery putovali takisto informácie o súboroch uložených na externom USB disku, ktorý bol k televízoru pripojený. „Zistili sme, že aj keď užívateľ funkciu zbierania a odosielania údajov vypne, televízor pokračuje s prenosom informácií,“ uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti LG.