Facebook všetkým užívateľom nanúti reklamné videá

Na sociálnej sieti sa objaví nová reklama vo forme videí, ktoré sa budú užívateľom spúšťať automaticky, bez možnosti zastavenia. Facebook začne konkurovať tradičným médiám a vďaka atraktívnej videoreklame priláka nových inzerentov.

17.12.2013 14:48
facebook, sociálna sieť, social network, chat,... Foto:
Ilustračné foto
debata (5)

Popri sponzorovaných reklamných odkazoch sa na stránkach najväčšej sociálnej siete bude zobrazovať aj multimediálna reklama vo forme krátkych niekoľkosekundových videí. Podľa informácií denníka The Wall Street Journal bude reklama prehrávaná automaticky a umiestnená medzi príspevky na Časovej osi v sekcii Novinky. Reklama sa bude užívateľovi zobrazovať bez zvuku, no ak na ňu klikne, zvuk sa automaticky spustí.

Na mobiloch môže obmedzovať. Facebook preto reklamu stiahne dopredu
Facebook počas testovania novej funkcie, ktorú ocenia najmä marketéri, dospel k záveru, že videoreklamy by mohli užívateľa vo výraznej miere obmedzovať pri použití na mobilnom zariadení. Reklamy sa preto budú sťahovať automaticky a v predstihu, akonáhle sa užívateľ pripojí na Wi-Fi sieť. „Obsah nebude obmedzovať užívateľa, ktorý má u svojho operátora predplatené obmedzené množstvo dát,“ uviedoli predstavitelia Facebooku na stránke pre partnerov.

Analytici však upozorňujú na negatívny dopad reklám, nakoľko by mohli užívateľov frustrovať a demotivovať pri pridávaní nového obsahu. „Otázkou je, či má Facebook dostatok poznatkov na to, aby vedel reklamu správne zacieliť. V skutočnosti to nie je len o reklame na akýsi film či produkt. Ľudí bude skôr zaujímať, či sa im sociálna sieť pokúsi predať ten správny produkt,“ uviedla pre server BBC analytička Alys Woodward zo spoločnosti IDC.

Reklamu bude pravdepodobne zo začiatku možné aj preskočiť
Ľudí môže kontakt s novou, pomerne agresívnou formou reklamy, prekvapiť a môže sa stretnúť s nepochopením. Pre Facebook je preto dôležité nastaviť formát čo najcitlivejšie, aby sa pre užívateľov nestal otravným hneď na začiatku. Reklamy bude preto možné aj preskočiť, a to minimálne v prvých mesiacoch. Po prvýkrát by sa mali užívateľom začať zobrazovať už vo štvrtok 19. decembra. Zatiaľ nie je jasné, či ich sociálna sieť nasadí celoplošne, alebo bude na jednotlivé trhy zasahovať postupne.

Nútená reklama niekoľkokrát denne
Sponzorované príspevky vo forme videoreklamy majú byť atraktívne najmä pre inzerentov, ktorí môžu na rozdiel od televízie zasiahnuť omnoho väčšiu záujmovú skupinu užívateľov. Zadávatelia reklám budú môcť reklamu zacieliť a ušiť „konzumentom“ presne na mieru. Za podobnú formu reklamy budú navyše ochotní platiť nemalé peniaze. Facebook im na oplátku ponúkne to, čo žiadna iná firma ponúknuť nedokáže. Prístup k viac ako jednej miliarde registrovaných užívateľov, z toho takmer dve tretiny používajú sociálnu sieť denno denne. Facebook ich navyše dokonale pozná. Vie s kým sa stretávajú, aké majú záujmy, čo jedávajú, aké filmy sledujú, kde pracujú, študujú, bývajú.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #videoreklama