Reklame sa zrejme nevyhne ani internetový prehliadač Firefox

Mozilla údajne zvažuje, že v budúcich verziách prehliadača Firefox použije reklamu. Reklama by sa mohla objaviť v dlaždiciach s prehľadom stránok a nemala by tak užívateľa obmedzovať pri surfovaní.

19.02.2014 21:11
mozilla firefox, internetový prehliadač Foto:
Reklamy v prehliadači Firefox by sa mali zobrazovať v dlaždiciach namiesto obľúbených stránok.
debata (1)

Organizácia Mozilla Foundation, ktorá stojí za tvorbou jedného z najpoužívanejších internetových prehliadačov, sa pravdepodobne viac otvorí reklame. Zatiaľ čo v minulosti akúkoľvek reklamu vo Firefoxe razantne odmietla, zdá sa, že zmenila prístup a v záujme získania dodatočných finančných zdrojov reklamu predsa len v prehliadači Firefox použije. Podľa zverejnených informácií by však nemala výraznejším spôsobom užívateľa obmedzovať pri surfovaní na internete. Objavovať by sa mala len v dlaždiciach pri otvorení novej karty, na mieste, kde sa dnes zobrazujú najviac navštevované stránky.

Nenápadná reklama by užívateľom prekážať nemusela
Na prvý pohľad nenápadné miesto pre reklamu, ktoré však navštevuje každý jeden užívateľ, môže byť pre prípadných inzerentov mimoriadne lákavé. Mozilla údajne uvažuje aj nad možnosťou, že by reklamu zobrazovala len novým užívateľom, respektíve užívateľom, ktorí vymazali históriu navštívených stránok a na mieste dlaždíc sa im teda žiadna stránka nezobrazuje.

Mozilla musí hľadať nové zdroje príjmov. Už nemá na výber
Firefox, ktorý svojho času vznikol ako neziskový projekt Mozilla Foundation, je dotovaný najmä tretími stranami. Spoločnosť Google na základe vzájomnej zmluvy každoročne dotuje Firefox sumou viac ako 300 miliónov dolárov, ktoré tvoria takmer 90 percent všetkých príjmov Mozilla Foundation. Organizácia je preto viac menej závislá na ochote Googlu spolupracovať s ňou ako aj na objeme dotácií, ktoré je Google ochotný pre Firefox vyčleniť. Je však možné, že v blízkej budúcnosti Google svoju politiku zmení a Mozilla bude musieť čeliť existenčným problémom, z ktorých sú len dve možné východiská. Prejsť na nový obchodný model, ktorý bude už bude s reklamou nadobro počítať, alebo nájsť nového, rovnako veľkorysého sponzora, ktorý pokryje náklady spojené s neustálym vývojom prehliadača.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #Mozilla Firefox #internetový prehliadač