Google sa stane online turistickým sprievodcom

Google kupuje softvérovú spoločnosť Jetpac, ktorá analyzuje fotografie na sociálnych sieťach s cieľom vytvoriť interaktívneho sprievodcu v rôznych svetových metropolách.

17.08.2014 11:55
Jetpack, turistický sprievodca, Google Foto:
Jetpack analyzuje fotografie na sociálnych sieťach a vytvára z nich interaktívneho turistického sprievodcu.
debata

Dovolenkári a cestovatelia, ktorí svoje starosti s organizovaním ideálnej dovolenky nezveria do rúk cestových kancelárii, majú obvykle vlastné zdroje na výber hotelov, reštaurácií a atrakcií. Záleží pritom či hľadajú dobrodružstvo, oddych alebo spôsob ako spoznať miestnu kultúru. Väčšina z nich napokon siahne po komplexnom zdroji informácií o danej destinácii, ktorým sú internetové príručky, mobilné aplikácie či cestovateľské blogy. Google sa rozhodol, že prenikne aj do tohto atraktívneho segmentu, ktorý okrem iného môže generovať nemalé príjmy z reklamy. Spoločnosť oznámila kúpu amerického start-upu Jetpac, ktorý zbiera cestovateľské informácie, predovšetkým fotografie, zo sociálnych sietí a vytvára z nich atraktívnych turistických sprievodcov.

Interaktívneho turistického sprievodcu vytvárali samotní používatelia
Jetpac pri tvorbe interaktívnych sprievodcov nevyužíva len vlastné zdroje, ale fotografie zbiera na sociálnych sieťach ako je Facebook či Instagram. Snímky zachytávajúce jedlo, ľudí a architektúru následne analyzuje, triedi a spája do jedného celku. Okrem základné rozpoznávania objektov na fotkách Jetpac pracuje aj s hashtagmi, ktoré vytvárajú samotní užívatelia a geolokačnými údajmi, ktoré k fotkám priradia sociálne siete.

Jetpac bol od začiatku dostupný ako mobilná aplikácia pre iPhone, ktorá v súčasnosti grafickými sprievodcami pokrýva viac ako 6-tisíc miest. Tvorcovia však vzhľadom k ohlásenej akvizícii projekt pozastavili a aplikáciu z obchodu App Store odstránili, pričom jej podpora bude oficiálne ukončená v septembri. Následne bude jej ďalší vývoj plne v rukách Google, ktorý sa môže rozhodnúť pre väčšiu prepojenosť so službami, ktoré už vo svojom portfóliu má. Ako príklad možno spomenúť izraelskú navigáciu Waze, ktorú spoločnosť prevzala v prvej polovici roka 2014 za 1,15-miliardy dolárov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Google #Jetpac #turistický sprievodca