Číňania sa po prvýkrát zapísali do zoznamu najhodnotnejších značiek sveta

Huawei sa ako prvá čínska spoločnosť zaradil do zoznamu stovky najhodnotnejších značiek sveta. S hodnotou 4,3 miliardy dolárov mu mu v tabuľke patrí 94 miesto. Firma rastie najmä v segmente smartfónov a tabletov, na úkor silných ázijských značiek na čele so Samsungom.

13.10.2014 19:00
Huawei Ascend Mate7 Foto:
Ilustračné foto (na obrázku Huawei Ascend Mate 7).
debata

Vďaka vysokým ambíciám a agresívnej cenovej politike sa čínskej spoločnosti Huawei podarilo presadiť aj na konzervatívnom Európskom trhu. Firma v Európe predáva nie len modemy, smartfóny a tablety, ale v technologickom zákulisí je známa aj ako dodávateľ technológií pre mobilné siete štvrtej generácie. Využíva ich napríklad aj slovenské O2. Zatiaľ čo pri budovaní sietí LTE Huawei bojuje najmä s čínskym kolegom ZTE a švédskym Ericssonom, u mobilných zariadení má konkurentov viac.

Pozíciu nedobytného Samsungu už ohrozuje silná konkurencia z Číny
Samsung, ktorý stále ovláda väčšinu trhu so smartfónmi a tabletmi s Androidom sa postupne prepadá, keď za tretí štvrťrok očakáva pokles zisku o takmer 60 percent. Vyhliadky predaja smartfónov sú podľa Samsungu neisté a firma zrejme vykáže prvý pokles zisku za posledné tri roky. Zo situácie na trhu čoraz viac ťažia čínski výrobcovia smartfónov na čele s Huawei a Xiaomi.

Obaja výrobcovia zatiaľ dominujú najmä segmente zariadení nižšej a strednej triedy, expanzia Xiaomi v Európe ale naberá na obrátkach len postupne, najmä kvôli chýbajúcim distribučným kanálom. Snahou oboch je v najbližšom období osloviť aj náročnejších zákazníkov, ktorí sú ochotní priplatiť si za prémiové parametre. O slovo sa hlási takisto čínske Lenovo, ktoré do konca roka plánuje v rámci Európy predávať až 12 svojich smartfónov od najlacnejších za 129 eur až po najdrahší a najlepšie vybavený model Vibe Z2 Pro za 459 eur.

Huawei už patrí medzi najhodnotnejšie značky sveta
Spoločnosť Huawei sa v týchto dňoch objavila aj v rebríčku TOP100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každý rok zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand. Je tak prvou čínskou firmou v histórii, ktorá sa zaradila do zoznamu a s hodnotou značky 4,3 miliardy dolárov jej patrí 94. miesto. Prvé miesto aj po roku obsadila spoločnosť Apple s hodnotou 118,8 miliardy dolárov, nasledovaná Google s hodnotou 107,4 miliardy dolárov a Coca-Colou s hodnotou 81,6 miliardy dolárov. V prvej päťke vďaka IBM a Microsoftu tak figurujú až štyri technologické spoločnosti.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Samsung #smartfón #Interbrand #Huawei #ZTE #TOP100