Yahoo už užívateľov nepustí k svojim e-mailom ak blokujú reklamu

Yahoo začal aktívne bojovať proti užívateľom, ktorí zámerne používajú softvér na blokovanie reklamy. Nepustí ich do e-mailovej schránky a žiada deaktivovanie softvéru, ktorý reklamu blokuje.

23.11.2015 22:05
šifrovanie, e-mail, správa, internet,... Foto:
Ilustračné foto
debata (3)

Reklamy neodmysliteľne patria k väčšine bezplatných online služieb. Ak užívateľ ich prevádzkovateľom za používanie služieb neplatí peniazmi, svoj “dlh” spláca aspoň osobnými informáciami, ktoré so službou povinne zdieľa. Tieto údaje sú neskôr nepriamo poskytnuté tretím stranám, ktoré ich využívajú na cielenú reklamu a predaj svojich vlastných produktov a služieb. Je preto prirodzené, že poskytovateľom online služieb prekáža, ak sa užívateľ pokúsi reklamu či zber dát niektorým z dostupných nástrojov zablokovať.

Yahoo už aktívne bojuje proti užívateľom, ktorí blokujú reklamu
Spoločnosť Yahoo, ktorá je prevádzkovateľom rovnomenného poštového serveru, sa rozhodla rázne zakročiť práve voči užívateľom, ktorí používajú softvér na blokovanie reklamy. Niektorým z nich služba Yahoo Mail zobrazila hlásenie, v ktorom ich žiadala, aby deaktivovali doplnok v prehliadači, ktorý bráni zobrazovaniu reklám. Ak tak neurobili, do poštovej schránky ich Yahoo nepustil. Tento kontroverzný krok je zatiaľ síce ojedinelý, no je možné, že sa ním inšpirujú aj ďalšie spoločnosti, ktoré kvôli blokovaniu reklám prichádzajú o časť svojich príjmov.

Ako pripomína server BBC, niektoré firmy sa rozhodli ponúknuť užívateľom “výkupné”. Čerstvým príkladom je Google, ktorý nedávno sprístupnil predplatné na serveri YouTube, ktoré okrem iného odstráni z videí otravnú reklamu.

Odporcovia reklám hovoria o súkromí a väčšej výdrží na batériu
Na druhej strane, podporovatelia nástrojov na blokovanie reklám hovoria o dlhšej výdrži na batériu u smartfónov a čiastočnej ochrane súkromia, keď softvér neumožní sledovať užívateľa pri jeho ostatnej aktivite na internete. Medzi podporovateľov blokovacích nástrojov patrí aj Edward Snowden, ktorý sa pred niekoľkými dňami vyjadril, že používanie tohto typu softvéru nie je len právom ale aj povinnosťou užívateľov. Na mysli mal najmä ochranu súkromia a laxný prístup poskytovateľov služieb pri ochrane prenášaných a zbieraných dát.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #reklama #e-mail #Yahoo #Yahoo Mail #YouTube Red #blokovanie reklamy