Amazon bude produkty vo veľkom nie len predávať, ale aj doručovať

Amazon už nebude tovar len predávať ale aj doručovať. Firma onedlho spustí vlastnú špedičnú službu, ktorá mu pomôže dodať tovar spotrebiteľom. Cieľom je najmä úspora nákladov a pokrytie špičky, na ktorú ani najväčší doručovatelia nestačia.

31.01.2016 20:30
Amazon, pás, balíky Foto:
Ilustračné foto
debata

Spoločnosť Amazon pripravuje ďalšiu expanziu. Ako naznačili jej predstavitelia, uberať sa bude smerom k väčšej kontrole distribučného reťazca. V snahe zvýšiť efektivitu a v dlhodobom horizonte aj úsporu nákladov na dopravu Amazon buduje vlastnú logistickú sieť, ktorá by mohla konkurovať veľkým hráčom ako FedEx, DHL alebo UPS. O novom biznise firma nepriamo hovorila vo svojej výročnej správe a aj prostredníctvom finančného šéfa, Briana Olsavskeho.

Ako upozornil denník The Wall Street Journal, Amazon po prvýkrát označil firmy, ktoré poskytujú logistické služby pre seba alebo tretie strany za priamych konkurentov. V správe firma sama seba označila za poskytovatelia prepravných služieb. “Naďalej očakávame, že Amazon do portfólia zaradí aj vlastný logistický kanál, ktorý bude spĺňať požiadavky pre ďalší rozvoj. Postupom času ale očakávame, že Amazon ponúkne vlastnú odbornosť v tejto oblasti aj tretím stranám aby ešte viac znížil vlastné náklady, uviedol pre denník analytik zo spoločnosti Baird Equity Research, Colin Sebastian.

Kapacita veľkých špedičných služieb už Amazonu nestačí
Olsavsky pri príležitosti zverejnenia finančných výsledkov Amazonu v krátkosti dodal, že je načase, aby bola firma čiastočne sebestačná. “Potrebujeme mať viac našej vlastnej logistiky, ktorá bude dopĺňať služby našich súčasných partnerov. Neznamená to, že ich chceme nahradiť, no títo prepravcovia už nie sú schopní pokryť celú našu kapacitu.”

S doručovaním tovaru má už Amazon aké také skúsenosti. Zatiaľ len čisto na experimentálnej báze doručoval tovar svojim zákazníkov pomocou vlastných dronov, ktoré by v budúcnosti mohli byť súčasťou doručovacej flotily. Dopraviť tovar k zákazníkom či prepravným službám si už takisto pomáhal s vlastnými kamiónmi. Týmto spôsobom šetrila firma nie len čas ale aj časť nákladov na dopravu, ktoré by inak musela v plnej výške uhrádzať tretím stranám. V súčasnosti tvoria náklady na prepravu až 12 percent z celkových nákladov. Za posledný kvartál to boli napríklad až 4 miliardy dolárov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Amazon #dron #Amazon Prime Air #doručovanie tovaru