Adblock Plus, ktorý mal reklamu blokovať ju začne predávať

Adblock Plus bude rozlišovať prijateľnú reklamu od tej neprijateľnej. Hlavný rozdiel bude v tom, či sa užívateľom zobrazí. Za zobrazenie prijateľnej reklamy si prevádzkovateľ nechá vyplatiť "výkupné", ktoré sa ale nepáči Googlu a ďalším sprostredkovateľom reklám.

15.09.2016 16:30
adblock, reklama, blokovanie, Foto:
Ilustračné foto
debata (3)

Tí, ktorí vo svojom prehliadači majú nainštalovaný doplnok na blokovanie reklám Adblock Plus sa s reklamami napokon predsa len stretnú. A to aj napriek tomu, že hlavnou úlohou tohto nástroja je ich efektívne blokovanie. Spoločnosť, ktorá ho zdarma poskytuje verejnosti, našla spôsob ako na reklame jednoducho zarobiť. Spustila vlastnú reklamnú platformu, ktorá umožní vybraným banerom zobrazovať sa na miestach, z ktorých boli pôvodne “nevhodné” reklamy odstránené.

Nie je reklama ako reklama. Záleží kto za ňu zaplatí

Inak povedané, reklama, ktorá nespĺňa údajne prísne kritéria Adblock Plus, bude z webu aj naďalej odstránená a na jej mieste sa môže objaviť menej rušivá reklama, za ktorej zobrazovanie ale firmy zaplatia. V podstate možno hovoriť o akomsi výkupnom, ktorého výšku aj podmienky určí spoločnosť Eyeo, ktorá reklamnú platformu AdBlock Plus prevádzkuje.

Eyeo spolu s ďalšou technologickou firmou ComboTag spustili reklamnú platformu s názvom Acceptable Ads Platform (z angl. platforma pre prijateľné reklamy), ktorá bude akýmsi trhoviskom na ktorom sa stretnú tí, ktorí reklamu ponúkajú s tými, ktorí ju sú ochotní na svojich weboch za určitých okolností strpieť. Reklamy, ktoré budú súčasťou platformy budú automaticky povolené pre zobrazovanie aj pri aktivovanom doplnku Adblock Plus.

Google s novými aktivitami Adblock Plus nechce mať nič spoločné

Pravidlá pre výber vhodných reklám si určuje prevádzkovateľ platformy, teda spoločnosť Eyeo. Definuje v nich aké reklamy je možné na weby umiestniť a akú môžu mať maximálnu veľkosť a ďalšie parametre. Eyeo sa pri predaji reklamného priestoru spoliehal aj na spoluprácu s Google a AppNext, ktorí reklamu sprostredkovávajú. Obe firmy sa však uviedli, že takýto obchodný model im nevyhovuje a nechcú byť jeho súčasťou. “Boli sme prekvapení oficiálnym vyhlásením Eyeo, o ktorom sme sa dozvedeli až po tom, čo nás začali kontaktovať médiá. Do uvedeného programu sa nezapájame a ani nechceme byť jeho súčasťou,” uviedla pre denník Wall Street Journal hovorkyňa Google. Google sa domnieva, že ľudia reklamu blokujú preto, lebo im nevyhovuje a skôr než jej úplné odstránenie z webu by mali firmy detailnejšie skúmať aká reklama by užívateľom viac vyhovovala.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #reklama #blokovanie reklamy #Adblock Plus #Adblock