Na Spotify už možno sledovať aj videá. Zatiaľ zadarmo a bez reklám

Okrem hudby už budú môcť používatelia služby Spotify sledovať aj videá. V knižnici sa objavia najmä videoklipy , talkshow a rôzne krátke videá. K dispozícii budú bez reklám. Aspoň zatiaľ.

hudba, počúvanie, spotify, apple, beats, slúchadlá, relax,
Ilustračné foto
Autor:

Začiatkom januára americká spoločnosť Netflix oznámila, že svoju online videopožičovňu sprístupní v ďalších desiatkach krajín, vrátane Slovenska. Záujem o takzvané videá na vyžiadanie (z angl. video on demand) rastie a uvedomujú si to aj ďalšie internetové firmy. Po veľkom rozruchu, ktorý Netflix spôsobil, sa o priazeň priaznivcov online videa bude uchádzať aj Spotify.

Švédska spoločnosť, ktorá doposiaľ ponúkala len hudobné predplatné rozširuje svoju pôsobnosť a užívateľom už ponúka na jednom mieste aj videá z rôznych internetových serverov a televízií. Videá pochádzajú od rôznych poskytovateľov, medzi inými napríklad MTV, BBC Vice Media, Maker Studios, Comedy Central, ESPN a mnohých ďalších.

Videá v Spotify si zatiaľ môžu pustiť len užívatelia Androidu v štyroch krajinách
Krátke videá v Spotify zatiaľ môže sledovať len obmedzený okruh používateľov služby. Po aktualizácii mobilnej aplikácie sú prístupné len pre používateľov Androidu v Spojených štátoch, Veľkej Británii, Nemecku a Švédsku. Počas budúceho týždňa budú môcť aplikáciu aktualizovať aj majitelia Apple zariadení v rovnakých krajinách. O dostupnosti na ďalších trhoch Spotify zatiaľ neinformovalo. Netflix sa o svoju pozíciu obávať zatiaľ nemusí. Ponuka Spotify zatiaľ zahŕňa len krátke videá a talkshow.

Spotify začalo o distribúcii online videí prvýkrát otvorene hovoriť v máji minulého roka. Od tej doby uzatvorilo partnerstvá z viacerými poskytovateľmi online videí a začalo s testovaním rozšírenej ponuky predplatného u približne 10 percent používateľov na štyroch vybraných trhoch. Ako informoval denník The Wall Street Journal, jedným z ponaučení počas testovacej prevádzky bolo, že užívatelia boli zahltení video obsahom, z ktorého si nevedeli vybrať. Spotify sa preto rozhodlo videá ponúkať v tematických balíčkoch ako napríklad “Aktuálne správy” alebo “Zábava na obed” a podobne.

Zatiaľ zadarmo a bez reklám
Na videách Spotify zatiaľ zarábať nebude. Dostupné budú zdarma a bez reklám. Neskôr však možno očakávať istú formu monetizácie, ktorá môže byť podporená či už reklamami, vyšším mesačným poplatkom alebo novými balíkmi, ktoré budú okrem hudby zahŕňa aj predplatné videa. V prvom rade sa však spoločnosť pokúsi užívateľov presvedčiť, aby s aplikáciou trávili viac času. Reklamy a iný sponzorovaný obsah by bol preto logickým vyvrcholením tohto úsilia.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
Nokia, 3310

Legenda je späť. Nokia 3310 bude v predaji za 59 eur

19.02.2017 11:00

Legendárny telefón, ktorý nebolo možné rozbiť ani utopiť, sa zrejme vráti na scénu. Ukázu ho na veľtrhu MWC v Barcelone.

ZTE, smartfón, CSX

Plánovali vyrobiť ideálny mobil. Ľudia však oň nemali záujem

18.02.2017 07:00

Na výrobu smartfónu s bezdotykovým ovládaním plánovalo čínske ZTE vyzbierať pol milióna dolárov. Kampaň sa však skončila fiaskom.

Slovak Telekom, SmartHome

Slovak Telekom ponúkne inteligentné spotrebiče ako službu

31.01.2017 11:45

Za mesačný poplatok si bude môcť záujemca od Telekomu prenajať žiarovky, požiarny hlásič, kameru či detektor pohybu.

Turčianske Venuše

Turčianske Venuše

20.02.2017 00:21

Sme občianske združenie, ktoré pomáha ženám po operácii prsníka.

Športové družstvo Staškovce

20.02.2017 00:12

Sme športové družstvo, ktoré sa venuje hlavne stolnému tenisu a práci s mládežou v tomto športe.

Hájenka

Hájenka

20.02.2017 00:02

Sme detský folklórny súbor pôsobiaci od roku 1988, v ktorom účinkuje cca 120 chlapcov a dievčat vo veku 6 - 15 rokov. Hájenke od roku 1993 hrá DĽH Jarabinka.

Slovenský výbor pre UNICEF

19.02.2017 23:42

UNICEF je najväčšia organizácia, ktorá sa zameriava na ochranu detí a ich práv, naším poslaním je pomáhať najviac ohrozeným deťom na svete.