Dialery oklamú mesačne dvesto ľudí

TASR | 09.03.2005 16:22
Slovak Telecom mesačne registruje asi 200 sťažností na nevyžiadané presmerovanie internetu. Podstatou tohto problému sú dialery, špeciálne programy, ktoré namiesto internetového volania 019xx vytočia audiotextové číslo alebo číslo v zahraničí. Ak klient o zmene volania nevie, môže mu na konci mesiaca prísť neprimerane vysoký telefónny účet.

Počet sťažností pritom narastá, pretože stále viac užívateľov sa stáva obeťami.

K takzvanému presmerovaniu internetu dochádza najmä pri prehliadaní erotických stránok. Počas surfovania sa spustí nechcený program (dialer), ktorý zruší pripojenie počítača k poskytovateľovi a presmeruje počítač na audiotextové číslo alebo číslo v zahraničí.

Podľa hovorcu Telecomu Radoslava Bielku reklamácie klientov poskytovatelia internetu neuznávajú. „Naša spoločnosť nemôže vychádzať zákazníkom v ústrety aj z toho dôvodu, že väčšina takýchto zákazníkov využíva internet na erotické internetové služby, prípadne sťahovanie nelegálnych mp3 súborov,“ zdôvodnil Bielka.

Na Slovensku je v súčasnosti na internet prostredníctvom siete pevných liniek pripojených asi 150-tisíc domácností. Tie sa môžu proti presmerovaniu chrániť buď špeciálnym ochranným softvérom, alebo zablokovaním audiotextových a zahraničných hovorov z pevnej linky.