Výrobca televízorov špehoval užívateľov a údaje predával tretím stranám

Tomáš Švec | 07.02.2017 16:05
televízory, diaľkový ovládač, televízor, tv Foto:
Ilustračné foto
Americká firma Vizio zbierala údaje z 11 miliónov televízorov a sledovala návyky užívateľov. Dáta potom predávala tretím stranám. Federálna obchodná komora jej uložila dvojmiliónovú pokutu.

Nie je tajomstvom, že inteligentné spotrebiče môžu poľahky skončiť v rukách skúsených hackerov, ktorí ich využijú či už na šírenie malvéru alebo na špehovanie členov domácnosti. O to horšie je, ak tak cielene robí aj sám výrobca. Federálna obchodná komora uložila americkej firme Vizio pokutu vo výške 2,2 milióna dolárov za nelegálny prístup a spracovávanie dát miliónov užívateľov inteligentných televízorov. Informoval o tom server BBC.

Spoločnosť Vizio nie je len dodávateľom softvéru, ale televízory aj sama vyrába. Podľa obchodnej komory softvér nastavila tak, aby na jej servery automaticky odosielal údaje o používaní televízorov. Tieto údaje si potom firma nenechávala len pre seba, ale predávala ich tretím stranám. Bránila sa tým, že údaje nikdy nespájala s konkrétnymi používateľmi a vo svojej podstate boli anonymné. Pomôcť mali pri sledovaní návykov divákov.

Zaujímavé tiež je, ako dlho dokázala spoločnosť unikať pozornosti úradov. Údaje zbierala už od februára 2014 a za tri roky zhromaždila informácie z 11 miliónov televízorov. Tie okrem iného obsahovali IP adresy, názvy prístupových bodov, poštové smerové čísla a mnohé ďalšie. Obchodná komora nariadila firme všetky zozbierané údaje vymazať a užívateľov v budúcnosti o zbere dát informovať.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ