Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

vesmír, antlantis, cape canaveral, florida

Raketoplány lietali 30 rokov

25.07.2016 14:00

Nad kozmodrómom na floridskom Myse Canaveral ešte nezačalo vychádzať slnko, keď sa pred piatimi rokmi 21. júla 2011 krátko pred šiestou hodinou ráno ozval sonický tresk.

falcon 9, vesmír, raketa, ISS

Na vesmírnu stanicu odštartovala súkromná raketa Dragon

19.07.2016 10:45

Z Mysu Canaveral na Floride odštartovala včera ráno raketa Falcon 9 so zásobovacou loďou Dragon, ktorá dopraví na Medzinárodnú vesmírnu stanicu približne 2 200 kilogramov zásob.

teleskop Parkes

Čínski vedci dokončili najväčší rádioteleskop na svete

04.07.2016 09:43

Čínski vedci umiestnili posledný článok do najväčšieho rádioteleskopu sveta, ktorého prevádzka sa začne v septembri.

Pápež František

Pápež sa stretol s účastníkmi Svetových dní mládeže

28.07.2016 22:28

Pápeža s nadšením vítali státisíce účastníkov podujatia vrátane niekoľkých tisícov Slovákov, ktorých neodradilo ani daždivé počasie.

Theresa Mayová, Beata Szydlova

Britská premiérka: Poliaci sú v našej krajine vítaní

28.07.2016 21:58

Poliaci žijúci v Británii sú v krajine vítaní napriek množiacim sa správam o útokoch proti nim po výsledkoch júnového referenda o odchode krajiny z Európskej únie.

Mogadišu, výbuch

Ukrajina: Výbuch v testovacom muničnom zariadení zabil 3 ľudí

28.07.2016 21:50

Traja ľudia prišli popoludní o život a ďalší dvaja utrpeli zranenia pri výbuchu, ku ktorému došlo na testovacej stanici zbrojárskeho koncernu Ukroboronprom.

Irak

Sýrsky Front an-Nusra sa odštiepil od al-Kajdy

28.07.2016 20:15

Sýrska džihádistická skupina Front an-Nusra ohlásila odtrhnutie sa od teroristickej siete al-Kajdá. Jej nový názov bude Džabhat Fath aš-Šám (Front za dobytie Sýrie).