Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

Rosetta

Sonda Rosetta zaznamenala zmeny na povrchu kométy 67P

23.03.2017 10:13

Sonda Rosetta Európskej vesmírnej agentúry zmonitorovala počas svojej už ukončenej misie viacero zmien na povrchu kométy 67P/Čurjumov-Gerasimenko.

spln, Mesiac

Čína sa vypraví za vzorkami mesačnej pôdy

22.03.2017 15:00

Lunárna sonda Čchang-e 5 prechádza posledným kolom testov a počíta sa s tým, že od augusta bude pripravená na štart.

dragon, iss, spaceX

Dragon sa vrátil z ISS, ktorú čakajú zmeny

21.03.2017 18:00

Nepilotovaná vesmírna loď Dragon americkej spoločnosti SpaceX pristála v Tichom oceáne po úspešnej ceste na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS).

euro, bankovky, peniaze, mince

VÚB vyplatí dividendu 5,55 eura na akciu

24.03.2017 21:34

VÚB banka, ktorá v minulom roku dosiahla zisk 265,17 mil. eur, dá na výplatu dividend niečo cez 72 mil. eur.

summit, pápež, eu, rím

Pápež sa stretol s lídrami EÚ. Vyzval ich na solidaritu a jednotu

24.03.2017 21:19

Solidarita je podľa pápeža najúčinnejším prostriedkom proti moderným formám populizmu, nesmie však pozostávať len zo slov, tvrdí pápež.

Hollande

Hollande: Fillon obvineniami vlády zo sprisahania prekračuje medze

24.03.2017 21:10

Francúzsky prezident François Hollande sa dnes ohradil proti výrokom pravicového kandidáta na hlavu štátu Françoise Fillona.

Obama

Trump požiadal o stiahnutie návrhu na zrušenie Obamacare

24.03.2017 20:57

Americký prezident Donald Trump požiadal šéfa Snemovne reprezentantov Paula Ryana, aby hlasovanie o zrušení programu Obamacare bolo stiahnuté z dnešného programu.