Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

Falcon 9, SpaceX

SpaceX a Boeing sa zrejme oneskoria s dopravou ľudí na ISS

23.02.2017 09:22

Spoločnosti SpaceX a Boeing sa možno oneskoria s nasadením vesmírnych lodí pre dopravu posádok na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS).

planéta, vesmír

Vedci našli unikátny systém s tromi planétami v obývateľnej zóne

22.02.2017 19:57

Astronómovia objavili vo vzdialenosti 40 svetelných rokov od Zeme unikátnu sústavu so siedmimi planétami, z ktorých tri ležia v takzvanej obývateľnej zóne.

Spacex, falco 9, mys canaveral, raketa

Štart rakety Falcon 9 sa na druhýkrát podaril

19.02.2017 17:04

Z kozmodrómu na floridskom myse Canaveral v nedeľu úspešne odštartovala raketa Falcon 9 americkej súkromnej spoločnosti SpaceX.

Frauke Petryová, AfD, politici, hádka

Moskva stavia na nemeckých populistov

23.02.2017 10:30

Svojou cestou sa Frauke Petryová nevystatovala tak ako Klement Gottwald za prvej Československej republiky, keď vykričal, že komunisti sa chodia do Moskvy učiť, ako buržoáznej vláde vykrútiť krk.

François Bayrou

Macron získal v boji o Elyzejský palác spojenca proti radikálom

23.02.2017 10:00

Tri razy sa pokúšal o Elyzejský palác, ale tentoraz sa rozhodol potlačiť osobné ambície a netrieštiť hlasy tých, ktorí odmietajú extrém.

irak, fallúdža

Iracké sily útočia na mósulské letisko ovládané džihádistami

23.02.2017 09:42

Iracké špeciálne jednotky spustili vo štvrtok ráno útok na letisko v severoirackom meste Mósul, ktoré sú v rukách militantov z extrémistickej organizácie Islamský štát (IS).

Gudni Thorlacius Jóhannesson

Island rieši, či ananás patrí na pizzu. Prezident bol proti

23.02.2017 09:36

Otázka, či je vhodné dávať na pizzu ananás, dokáže vyvolať búrlivú diskusiu.