Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

mars, kolónia

Dobyvatelia Marsu budú môcť siať a žať vlastné plodiny

27.06.2016 12:00

Budúci dobyvatelia Marsu si budú môcť pochutnávať na reďkvičkách, hrášku, pšenici a paradajkách, vypestovaných priamo na červenej planéte.

Družica, vesmír, galileo,

Indická raketa vyniesla do vesmíru rekordných 20 satelitov

22.06.2016 12:34

Indická raketa úspešne vyniesla do vesmíru 20 satelitov, čo je najväčší počet na jednu misiu v dejinách vesmírneho programu tejto ázijskej krajiny.

planéta, vesmír

Najmladšia exoplanéta rozpovie o evolúcii planét

21.06.2016 14:00

Oproti Zemi je to ešte iba batoľa. Kým vek našej planéty je približne 4,5 miliardy rokov, novoobjavená exoplanéta K2-33b nemá viac ako desať miliónov rokov.

súd, pojednávanie, pojednávacia miestnosť

Mišenka si ako objednávateľ vraždy odsedí 25 rokov

29.06.2016 16:07

Senát na pracovisku Špecializovaného trestného súdu v Banskej Bystrici vyhlásil rozsudok nad dvojicou obžalovaných v kauze výbuchu v topoľčianskej firme Euromont.

bratislava proti hazardu

V Bratislave odovzdali petíciu proti hazardu v meste

29.06.2016 16:04

Petíciu proti hazardu v Bratislave so 136 139 podpismi odovzdali na bratislavskom magistráte. Cieľom petície je zakázať hazardné hry na území Bratislavy.

vajíčka, potraviny, žena, obchod

Poľské vajcia drvia konkurenciu. Aj na Slovensku

29.06.2016 16:00

Z dvesto vajec, ktoré Slováci do roka skonzumujú, jedna tretina pochádza z dovozu, najčastejšie z Poľska. Vajíčka sú jednou z posledných potravín, vo výrobe ktorých je Slovensko sebestačné.

Lucia Žitňanská

Rezort spravodlivosti pripravil protischránkový zákon

29.06.2016 15:53

Ministerstvo spravodlivosti SR pripravilo návrh nového protischránkového zákona s názvom Zákon o registri partnerov verejného sektora.