Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

Sonda Rosetta

Sonda Rosetta pristála na kométe a ukončila svoju misiu

30.09.2016 13:46, aktualizované: 16:44

Sonda Rosetta Európskej vesmírnej agentúry (ESA) v piatok krátko po poludní SELČ ukončila viac ako 12 rokov trvajúcu misiu v hlbokom vesmíre.

SpaceX, Mars, Elon Musk

SpaceX vyvíja obriu vesmírnu raketu pre kolonizáciu Marsu

29.09.2016 14:00

Súkromná spoločnosť SpaceX vyvíja obriu raketu a vesmírnu loď na prepravu veľkého množstva ľudí a nákladu na Mars s konečným cieľom červenú planétu kolonizovať.

Čína, vesmírna stanica

Čína zrejme stratila kontrolu nad vesmírnou stanicou

22.09.2016 10:00

Čína pravdepodobne stratila kontrolu nad svojou prvou experimentálnou vesmírnou stanicou Tchien-kung 1.

František Salinger,

Výbuch telefónnej búdky sa blíži k rozsudku

30.09.2016 20:00

Po dlhých 18 rokoch bude mať tragédia, pri ktorej prišli o život traja nevinní ľudia, oficiálnych vinníkov.

Justičný palác, pojednávacia miestnosť, súd, súdnictvo

Obvineného piťovca vzal sudca do väzby

30.09.2016 18:47

Sudca pre prípravné konanie na pracovisku Špecializovaného trestného súdu (ŠTS) v Banskej Bystrici vzal do väzby údajného príslušníka skupiny „piťovcov“ Mareka O.

Donald Trump

Denník USA Today vyzval čitateľov, aby nevolili Trumpa

30.09.2016 18:40

Jeden z hlavných celoamerických denníkov USA Today vyzval svojich čitateľov, aby v prezidentských voľbách nehlasovali za republikánskeho kandidáta Trumpa.

bábo, bábätko, novorodenec, dieťa, pôrodnica

V Hannoveri našli v kufri živé bábätko a kostru iného dojčaťa

30.09.2016 17:43

Políciu v nemeckom meste Hannover privolal 19-ročný mladík, ktorý v kufri našiel živé bábätko a kostru dávnejšie narodeného iného dojčaťa.