Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

ISS, Bigelow, vesmírna stanica

Rogozin: Rusko v kozmickom výskume nikdy nedobehne USA

30.05.2016 10:49

Prekvapujúco chmúrne vyhliadky ruskej kozmonautiky prezentoval na schôdzi ministerstva priemyslu v Moskve vicepremiér, ktorý vo vláde zodpovedá za vesmírny program.

galileo

Navigácia Galileo je spolovice hotová

27.05.2016 16:00

Európsky navigačný systém Galileo rozšíril sieť satelitov na obežnej dráhe na 14, čo predstavuje polovicu z celkového plánovaného počtu.

21-iss-1x

ISS obletela okolo Zeme stotisíci raz

16.05.2016 22:32

Medzinárodná vesmírna stanica (ISS) obletela už stotisíci raz okolo Zeme a naďalej bez prestávky plachtí vesmírom.

Sergej Lavrov, ruský minister zahraničia

Lavrov žiada stiahnutie tureckých jednotiek z Iraku

31.05.2016 15:57

Rusko žiada, aby Turecko stiahlo svoje jednotky z Iraku. Vyhlásil to v utorok ruský minister zahraničných vecí Sergej Lavrov.

Súdna rada, rokovanie

Súdna rada uzavrela otázku konfliktu záujmov niektorých členov

31.05.2016 15:52

Členovia Súdnej rady SR, ktorí sú zároveň funkcionármi súdov, nemusia nateraz riešiť otázku, v ktorej z funkcií zostanú.

Robert Kaliňák

Kaliňák: Podnikateľovi Bašternákovi pomáha Lipšic

31.05.2016 15:51

Podnikateľovi Ladislavovi Bašternákovi pomáha podľa ministra vnútra Roberta Kaliňáka poslanec za OĽaNO-NOVA Daniel Lipšic.

Gazprom, plyn, Rusko

Gazprom v tomto roku očakáva príjmy vo výške 28 mld. USD

31.05.2016 15:48

Spoločnosť Gazprom očakáva v tomto roku príjmy na úrovni 28 mld. USD, ak kurz rubľa bude na priemernej úrovni 65 RUB/EUR.