Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Čítajte viac:

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

simulácia, mars, havaj

Na Havaji sa skončil simulovaný pobyt vedcov na Marse

29.08.2016 14:58

Na Havaji sa skončil druhý najdlhšie simulovaný pobyt na Marse. Šesť vedcov rok skúmalo v izolovanej stanici podmienky výpravy na červenú planétu.

Proxima b, planéta

Novoobjavená planéta podobná Zemi je zatiaľ najbližšie

26.08.2016 15:00

Vedci našli planétu podobnú Zemi. Okolo svojej hviezdy obieha v obývateľnej zóne, čo znamená, že na nej môže byť tekutá voda. Tá je podmienkou existencie života.

planéta, vesmír

Vedci našli planétu ako Zem v obývateľnej zóne Proxima Centauri

24.08.2016 17:15

Astronómovia objavili v slnečnej sústave planétu približne o hmotnosti Zeme, ktorá obieha okolo svojej hviezdy Proxima Centauri v takzvanej obývateľnej zóne.

letisko, los angeles

Falošný poplach na letisku v Los Angeles vyvolal paniku

29.08.2016 19:05

Prevádzka na medzinárodnom letisku v americkom Los Angeles sa vracia do normálu po tom, ako tam falošné správy o ozbrojencovi spôsobili paniku a evakuácie.

vlada, rokovanie, andrej danko,

Danko sa v budúcnosti nebráni postu premiéra

29.08.2016 18:54

Predseda parlamentu a líder SNS Andrej Danko tvrdí, že si svoje postavenie v politike oddrel. Keď príde čas, zabojuje aj o kreslo premiéra.

Árpád Érsek

Nový minister dopravy Érsek by mal nastúpiť do konca týždňa

29.08.2016 18:42

Nový minister dopravy Árpád Érsek by sa mal ujať funkcie do konca týždňa. Súbežne by sa mala zmeniť aj koaličná zmluva tak, aby odrážala nové pomery v koalícii.

Vatikán, Zuckerberg

Pápež sa stretol so zakladateľom Facebooku Zuckerbergom

29.08.2016 18:37

Pápež František sa stretol so zakladateľom spoločnosti Facebook Markom Zuckerbergom a jeho manželkou Priscillou Chanovou na súkromnej audiencii vo Vatikáne.