Okolo Zeme preletel vianočný asteroid

Okolo Zeme vo štvrtok popoludní SEČ v bezpečnej vzdialenosti preletel asteroid o dĺžke zhruba dvoch kilometrov. Teleso, ktoré dostalo vďaka načasovaniu prezývku vianočný asteroid, sa dostalo do vzdialenosti 28-krát väčšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca.

24.12.2015 16:05

Najbližšie priblíženie nastalo o 14:06 SEČ, od tej chvíle sa objekt od Zeme opäť vzďaľuje. Vianočný asteroid dostal názov 2003 SD220, pretože bol objavený v roku 2003.

Astronómovia v uplynulých dňoch opakovane uisťovali verejnosť, že žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozí. Napriek tomu sa objavili informácie o tom, že asteroid ,ôže po celej planéte vyvolať sériu zemetrasení. Aj to však vedci odmietali.

Podľa astronomických meradiel bol prelet tesný. Posledný, ešte tesnejší, prelet sa uskutočnil 31. októbra na anglosaský sviatok Halloweenu. Teleso bolo vzdialené 500-tisíc kilometrov, teda 1,3 vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Ďalší očakávaný prelet asteroidu v blízkosti Zeme nastane v roku 2029. Asteroid Apophis preletí vo vzdialenosti desaťkrát menšej, než je vzdialenosť Zeme a Mesiaca, teda asi okolo 30-tisíc kilometrov. Ani od Apophisu však vedci nečakajú žiadne nebezpečenstvo.

Viac na túto tému: #asteroid #Vianočný asteroid