Vedci objavili najstaršie fosílie v histórii Zeme

Britskí vedci objavili v kanadskom Quebecu najstaršie fosílie sveta. Domnievajú sa že vznikli pred asi 4,3 miliardami rokov.

Mikrofosílie sa skladajú z malých vlákien a nitiek, ktoré tvoria baktérie. Vedci predpokladajú, že baktérie bujneli hlboko na morskom dne v regióne s vulkanickou aktivitou.

Podľa britského denníka The Independent horúce vody bohaté na minerály poskytli domov pre najstaršie živé formy, ktorých vek vedci odhadujú na 4,3 miliardy rokov.

Matthew Dodd z University College of London nové poznatky komentoval: „Náš objav podporuje myšlienku, že život sa vyvinul z horúcich otvorov morského dna potom, čo sa sformovala planéta Zem.“

Doteraz boli za najstaršie fosílie považované mikrofosílie na západe Austrálie, ktorých vek bol 3,4 miliardy rokov.