Až polovica zo vzorky 561 rodičov školopovinných detí vo veku 5 až 18 rokov hodnotí matematiku a rôzne vedecké disciplíny ako predmety, ktoré sú dôležité pre úspešnú budúcnosť dieťaťa. Len málo z nich však týmto predmetom venuje aj dostatočnú pozornosť pri vzdelávaní svojich detí. Podľa najnovšieho prieskumu, organizovaného spoločnosťou Intel v USA, je hlavnou bariérou brániacou podpore rozvíjania vedomostí u detí, nedostatok praktických a teoretických znalostí ich rodičov.
Študia National Assessment of Education Progress navyše odhalila, že menej než 40 percent žiakov druhého stupňa základných škôl je zdatných v matematike. Keby sa podobný výskum uskutočnil na Slovensku, výsledky by boli pravdepodobne veľmi podobné.
Deväť z desiatich opýtaných rodičov bolo názoru, že Spojené štáty zaostávajú za ostatnými krajinami v matematike a vede, aj napriek tomu, že až 98 percent z nich si myslí, že tieto predmety sú skutočne rozhodujúce pre budúcnosť USA. Faktom, ale zostáva, že podobný trend neobchádza ani krajiny starého kontinentu vrátane Slovenska. Vedomosti slovenských študentov, ktorí nastupujú na štúdium na vysokej škole sú často plytké a už po prvom roku veľké množstvo z nich zo školy odchádza.