Včasné rozpoznanie srdcových príhod je v týchto prípadoch úplne zásadné a každou minútou bez pomoci sa šanca na prežitie znižuje o sedem až desať percent. Softvér firmy Corti „načúva“ hovorom na tiesňových linkách a môže plniť úlohu akéhosi asistenta pre operátora. Tomu ponúka ideálne otázky na volajúceho a následne odhadne, či situácia zodpovedá zástave srdca. V telefonátoch systém vyhodnocuje verbálne i neverbálne prvky, teda aj tón hlasu alebo dýchanie volajúceho.
V interných firemných testoch si program počínal znamenite. Pri analýze vyše 161-tisíc hovorov uskutočnených v Kodani v roku 2014 identifikoval „ambulantnú“ zástavu srdca s 93-percentnou úspešnosťou, zatiaľ čo úspešnosť operátorov bola o 20 percent nižšia. Softvér bol tiež rýchlejší ako ľudia, keď situáciu vyhodnotil ako zástavu srdca v priemere za 48 sekúnd, teda o pol minúty rýchlejšie ako človek.
Spravodajský server The Verge napriek tomu poukazuje na možné háčiky. Corti zatiaľ nezverejnila podrobné výsledky spomínaného interného testu, okrem iného tak nie je známy počet „planých poplachov“, čiže prípadov, keď softvér označil za srdcovú zástavu iný problém. Technologický riaditeľ firmy Lars Maalöe uviedol, že tieto aspekty sú predmetom analýz, ale že frekvencia bola „porovnateľná s tou u ľudí“.
„Lekárskych odborníkov môže znepokojiť aj to, že softvér Corti nedokáže vysvetliť, ako svoje rozhodnutia robí. Podobne ako iné programy založené na strojovom učení sa algoritmy firmy Corti učia na obrovských dátových súboroch, v ktorých hľadajú vzorce zodpovedajúce určitému výsledku,“ napísal The Verge s tým , že opísať hľadané vzorce a váhu jednotlivých faktorov nie je súčasťou programu. Aj preto systém nerobí rozhodnutia sám, ale iba napovedá vyškolenému operátorovi. Od konca leta by mal začať pracovať v ďalších štyroch európskych mestách, ktoré budú zvolené v júni. Ďalšie podrobnosti o expanzii na medzinárodné trhy chce spoločnosť Corti oznámiť do konca roka.