Vedci už v roku 2007 varovali pred novou epidémiou podobnou SARS

Vedci Hongkonskej univerzity už pred viac ako desiatimi rokmi varovali pred možnosťou, že sa z Číny môže rozšíriť nový vírus podobný tomu, ktorý v roku 2003 vyvolal epidémiu SARS.

23.03.2020 18:57
covid7 Foto:
Nový koronavírus COVID-19.

Štúdia zverejnená v roku 2007 v odbornom časopise Clinical Microbiology Reviews uviedla, že sa choroba môže znovu objaviť z miest, ako sú čínske trhy s exotickými zvieratami, napísal spravodajský server news.com.au.

„O koronavírusoch je známe, že prechádzajú genetickými premenami a kombináciami, ktoré môžu viesť k novým genotypom a epidémiám,“ napísali autori štúdie Vincent Cheng, Susanna Lauová, Patrick Woo a Yuen Kwok-yung.

„Prítomnosť veľkého množstva vírusov podobných SARS-CoV u netopierov, spoločne s kultúrou konzumácie exotických cicavcov v južnej Číne, je časovanou bombou,“ dodali s tým, že rýchly ekonomický rast v Číne viedol k zvýšenému dopytu po zvieracích proteínoch, vrátane mäsa exotických zvierat.

Tieto zvieratá sa predávajú na trhoviskách a často sú držané v preplnených klietkach s minimom opatrení z hľadiska biologickej bezpečnosti, čo umožňuje novým vírusom preniesť sa zo zvierat na ľudí.

Štúdia končila varovaním, že existuje možnosť znovuobjavenia vírusu SARS alebo iného nového vírusu, a preto „by nemala byť ignorovaná nutnosť pripraviť sa na podobnú eventualitu“.

Koronavírus spôsobujúci chorobu COVID-19 sa najskôr objavil v čínskom meste Wu-chan v decembri minulého roka a predpokladá sa, že sa na ľudí preniesol z miestneho zvieracieho trhu.

Viac na túto tému: #štúdia #vírus #vedci #koronavírus #SARS #Covid-19