Hračky už nie sú len pre deti, ich výrobcovia cielia aj na dospelých

V snahe uľaviť si od stresu sa Elizabeth Hulanicková počas pandémie covidu vrátila k svojim detským hračkám. Spolu s kolegami si kupuje stavebnice firmy Lego a z kociek si stavia na kancelárskom stole. Znovu sa hrá aj s inteligentnou plastelínou a priznáva, že ju tvárna a skackavá gumová hmota, ktorá mení farby, upokojuje, píše agentúra AP.

26.01.2023 06:00
lego Foto:
debata

Viac ako predtým sa aj Hulanicková venuje svojej bábike menom Samantha, ktorú má vystavenú vo vitríne. Keď bola malá, na vysnívanú hračku, ktorú dostala od matky, čakala celý rok. Dnes je pre ňu pripomienkou, že má byť trpezlivá.

„Asi to so mnou zostane už navždy. Stále sa musím v niečom vŕtať, takže je asi lepšie, aby som zostala pri hračkách, než sa napríklad stále dookola pokúšať o opravu auta,“ hovorí 37-ročná žena z obce Piscataway v americkom štáte New Jersey. Už dávno pred pandémiou nemálo dospelých prebudilo svoje vnútorné dieťa a vrátilo sa k hračkám od Lega alebo k zberateľským predmetom, ktoré im prinášajú útechu.

cokolada Čítajte aj Neodolateľnú chuť čokolády podľa vedcov spôsobuje to, ako sa rozpúšťa na jazyku

Podľa Jima Silvera, editora webu TTP, ktorý zverejňuje recenzie na hračky, však stres spôsobený zdravotnou krízou tento trend ešte urýchlil a umocnil. Hoci hrozba pandémie podľa všetkého opadla, výrobcovia hračiek považujú záujem dospelých o hračky za dlhodobý a vytvárajú nové produkty, služby aj webové stránky cieliace na staršie skupiny. Trh s detskými výrobkami pre dospelých je značný. Veková skupina od 18 rokov vyššie sa na tržbách hračkárskeho priemyslu v Spojených štátoch podieľala 14 percentami a bola druhou najrýchlejšie rastúcou skupinou po zákazníkoch od 12 do 17 rokov.

Na začiatku tohto roka pridala kaviareň American Girl Cafe, pomenovaná po bábikách od spoločnosti Mattel, na svoje menu viac jedál pre dospelých, ako sú šalát z kozieho syra a červenej repy a koktaily typu Aperol Spritz alebo Bloody Mary. Všimla si totiž, že jej zákazníkmi sú často dospelí bez detí. Spoločnosť Build-a-Bear, ktorá predáva plyšové hračky, spustila vlani webovú stránku určenú pre ľudí starších ako 18 rokov. Predáva na nej napríklad plyšového zajačika s malou plyšovou fľašou vína v labke. Spoločnosť Lego od roku 2020 stále zvyšuje počet produktov pre dospelých; teraz ponúka 100 súprav pokrývajúcich témy od dobývania vesmíru po luxusné autá.

delfin Čítajte aj Delfíny podľa štúdie kričia, aby prehlušili hluk, ktorý v moriach spôsobuje človek

„Pandémia tento trend určite zosilnila, pretože dospelí uviazli doma, kde nemali žiadnu zábavu, ale zato veľa času,“ uvádza za firmu preslávenú farebnými kockami Genevieve Cruzová, podľa ktorej však trend pretrvá aj naďalej.

Medzi najobľúbenejšie hračky pre dospelých patria Lego stavebnice k filmovým sériám Hviezdne vojny či Harry Potter, mäkučké plyšiaky nazvané Squishmallows, uvádza výskumná spoločnosť NPD Group. Na túto skupinu dospelých zacielil aj prevádzkovateľ predajní rýchleho občerstvenia McDonald's, ktorý v októbri uviedol na trh populárne detské menu Happy Meal, tentoraz však pre dospelých a s nostalgickými figúrkami. Generálny riaditeľ McDonald's Chris Kempczinski uviedol, že firma predala polovicu zásoby zberateľských figúrok počas prvých štyroch dní akcie.

debata chyba
Viac na túto tému: #hračky #kocky #lego #dospelí ľudia