Americká Diaspora dvíha varovný prst nad Facebookom

Nová sociálna sieť s názvom Diaspora si buduje imidž, ktorý sa Facebooku nepodarilo obhájiť. Má rešpektovať súkromie užívateľov a chrániť ho. Jej vznik dokonca finančne podporil sám Mark Zuckeberg, zakladateľ Facebooku. Aké mal k tomu pohnútky, nikto netuší. Sám svoje rozhodnutie nekomentoval. Zrejme sa však necíti byť v ohrození malým, možno novátorským projektom.

03.10.2010 14:40
sociálna sieť Diaspora Foto:
Sociálna sieť Diaspora poukazuje na netransparentnosť pravidiel konkurenčného Facebooku.
debata

O ambicióznom projekte Diaspora sa po prvýkrát začalo šepkať už v apríli tohto roka. Za jeho vznikom stojí Newyorský tím zložený z troch programátorov a jedného matematika, ktorí chcú zmeniť to, čo mnohých ťaží u konkurencie. Teda transparentnosť pri uchovávaní osobných údajov. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sa mu podarilo vyzbierať 20-násobne viac finančných prostriedkov na chod, ako bolo v úvode potrebné. Svoju podporu mu vyjadrilo viac než 6500 užívateľov.

V praxi to znamená, že užívateľ bude zdieľať len to čo naozaj chce a s kým chce. Dáta pritom neukladá na centrálny server ale spravuje ich v prostredí vlastného online prideleného úložiska. Všetky prenášané dáta, s dočasnou výnimkou fotografií, budú šifrované. Komunita, ktorá sa podieľa na vývoji Diaspory stále vylepšuje systém, ktorý používateľom umožní zdieľať informácie s prehľadom a zároveň intuitívne.

Otázne je či to, čo Diaspora sľubuje aj splní. Jej nosné piliere v podobe vylepšenej myšlienky á la Facebook sa zdajú byť pevné. Či ich však neoblomí ochota či skôr neochota užívateľov začleniť sa, uvidíme v najbližších mesiacoch.

debata chyba