HTC v súčasnosti čelí patovej situácii v súvislosti s klesajúcim podielom na trhu, prevádzkovou stratou ale aj neúspešnému partnerstvu s Beats Electronics. Firma aktuálne hľadá nové podnety, ktoré by jej umožnili rásť a získať tak stratený trhový podiel, ktorý po nej prebrala silná konkurencia z Kórei. Podľa informácii serveru Bloomberg Microsoft ponúknol HTC zaujímavý obchod, výmenou za rozšírenie aktuálnej ponuky smartfónov s Androidom o rovnaký variant so systémom Windows Phone.
Jeden smartfón vo variante s dvoma systémami
Kým štandardne musia výrobcovia Microsoftu za použitie jeho systému Windows Phone v smartfónoch platiť licenčné poplatky, HTC by ho vďaka novej dohode mohlo získať úplne zadarmo. Viacerí analytici tento nápad označili za mimoriadne agresívny, no zaujímavý zároveň. Strategický krok Microsoftu by mohol smerovať k uzatvoreniu užších partnerských dohôd aj s ostatnými výrobcami, avšak len za predpokladu, že v HTC sa nový koncept ujme. Zatiaľ ani nemožno identifikovať, na akých pilieroch by bol koncept postavený, keďže začlenenie dvoch systémov do jedného smartfónu je komplikovanejšie, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Na technických detailoch však už spoločnosti údajne pracujú.
HTC údajne zvažuje možnosti
HTC už v minulosti predávalo niekoľko modelov smartfónov s Windows Phone, no neskôr tento segment opustilo a ponechalo si len nálepku výrobcu androidných telefónov. Šéf divízie operačných systémov Microsoftu, Terry Myerson, mal ponuku svoju potenciálnemu partnerovi odprezentovať už v septemberi a v súčasnosti čaká na oficiálne stanovisko a prípadnú protiponuku. HTC od júna tohto roka s uvedením nového modelu s Windows Phone nepočítalo a k zverejneným informáciám sa zatiaľ nevyjadrilo.
Ponuka, ktorá sa neodmieta?
Pre Microsoft je v súčasnosti dôležité nájsť nových prívržencov platformy Windows Phone, ktorá má stále veľmi zanedbateľný trhový podiel, na úrovni 3,7 percenta na úkor Androidu s podielom 79 percent. Predstavitelia spoločnosti na čele so Stevom Ballmerom koncom septembra navštívili viacerých ázijských výrobcov smartfónov s cieľom vybudovania nových partnerstiev, ktoré sú pre Microsoft na mobilnom trhu tak kľúčové. Opätovné naštartovanie Nokie totiž môže byť výrazne pomalšie a jej presadenie sa na trhu, nech je akokoľvek strategické, otázkou niekoľkých mesiacov až rokov. Microsoft preto potrebuje pracovať aj s ďalšími výrobcami smartfónov, ktorí sú novým výzvam otvorení. HTC by rozhodne mohlo byť jedným z nich.