Čínsky Changhong dodá na trh 4K televízor s cenou pod 1500 eur

Čínsky výrobca spotrebnej elektroniky, Changhong, pokračuje s expanziou na európskom trhu. Ešte pred Vianocami uvedie na slovenský trh 4K televízor s 55-palcovou obrazovkou v cene nižšej ako 1500 eur.

18.10.2013 07:00
changhong Foto:
Firme Changhong prekáža nálepka výrobcu "lacných" produktov (na obrázku model LED LCD 40C1600DS)
debata

Čínska spoločnosť Changhong nie je na domácom trhu príliš známa, a to aj napriek tomu, že patrí medzi popredných svetových výrobcov televízorov. Vo výrobe plochých LCD televízorov je svetovou trojkou a takisto patrí medzi 20 najhodnotnejších čínskych značiek s trhovou hodnotou presahujúcou 12 miliárd dolárov.

Spoločnosť s intenzívnejšou expanziou v regióne strednej Európy začala len pred niekoľkými mesiacmi. Od konkurencie sa chce odlíšiť najmä nižšou cenou, tak v segmente lacných, priemerne vybavených ako aj najdrahších zariadení. U svojich televízorov sa však vyhýba prívlastku „lacné.“ „Nechceme, aby boli naše televízory prezentované ako lacné. Chceme ponúkať technicky vyspelé produkty, ktoré ale budú dostupné pre všetkých Európanov za rozumnú cenu,“ uvádza sa v stanovisku spoločnosti. Changhong v polovici októbra oznámil uvedenie niekoľkých modelov televízorov vrátane najlepšie vybaveného modelu so 4K rozlíšením a zaujímavou cenovkou. Takzvané „4K“ rozlíšenie na displeji zobrazí štvornásobne viac bodov, než bežné panely s Full HD rozlíšením (1920 × 1080 bodov). Vo výsledku to znamená jemnejší obraz s množstvom detailov, pri ktorých prakticky nebude možné spozorovať jednotlivé pixely. Problémom je však obsah v takomto rozlíšení, ktorého je zatiaľ veľmi málo. Televízor bol predstavený ešte začiatkom septembra na berlínskom veľtrhu IFA 2013.

Výrobca stavil na Android a množstvo doplnkových funkcií
Changhong vo svojich televízoroch stavil na otvorený systém Android, ktorý mu umožní implementovať ďalšie pokročilé technológie ako je ovládanie hlasom a gestami či rozpoznávanie tvárí užívateľov. Firma očakáva, že vlajkový model s krkolomným názvom UD55B6000IS by mohol prevalcovať kórejskú konkurenciu, ktorá sa rovnako snaží tlačiť na cenu a doplnkovú výbavu. Televízor so 4K Ultra HD rozlíšením má byť na Slovensku dostupný od novembra s cenou 1490 eur. Firma nevylučuje, že bude v budúcnosti na trh dodávať aj 4K televízory s väčšou uhlopriečkou, ako napríklad 85-palcový (216 centimetrov) model, ktorý ešte len čaká na zaradenie do sériovej výroby.

V súčasnosti firma na slovenskom trhu ponúka napríklad LED televízor s uhlopriečkou 28 palcov (71 centimetrov) a cenou 211 eur. V decembri, pravdepodobne ešte pred Vianocami, uvedie na trh aj ďalší lacný model s 32-palcovou (81 centimetrov) uhlopriečkou a cenou 279 eur.

Číňanov v Európe láka aj biela technika
V októbri spoločnosť oznámila, že sa plánuje presadiť nie len na trhu s čiernou technikou ale alternatívu chce ponúknuť aj zákazníkom pri bielej technike. S ňou by malo na český a slovenský trh vstúpiť už v priebehu roku 2014. Zatiaľ však nevedno, v akej kategórii a triede svoje produkty uvedie.

debata chyba
Viac na túto tému: #televízor #lcd #Changhong #LED