Spoločnosť Nest Labs, ktorá sa špecializuje na výrobu inteligentných prvkov pre domácnosť (v súčasnosti inteligentný termostat a detektor dymu), kupuje spoločnosť Dropcam. Dropcam v súčasnosti ponúka bežným spotrebiteľom riešenie na zabezpečenie domácnosti s využitím bezpečnostného softvéru a kamier. Akvizícia vychádza z rozhodnutia spoločnosti Google, ktorá Nest Labs kúpila v januári tohto roka.
Produkty a služby Dropcam by sa mali stať súčasťou portfólia Nest Labs a rozšíriť možnosti pre monitoring a zabezpečenie domácnosti. Akvizícia má hodnotu 555 miliónov dolárov a Nest Labs, respektíve Google, za Dropcam zaplatí v hotovosti. Nest Labs údajne nad kúpou firmy ponúkajúcej podobné produkty ako Dropcam uvažoval už dlhšiu dobu.
Google chce viac poznať zvyky a potreby svojich užívateľov
Zatiaľ čo najväčšie spoločnosti na čele so švédskym Axis sa špecializujú najmä na ochranu priemyselných budov, verejných priestranstiev a veľkých komplexov, cieľom Dropcam je od začiatku chrániť domácnosti. Ponúka im zabezpečenie, ktoré aktívne využíva internet, keď obraz zachytený kamerami je automaticky prenášaný na servery spoločnosti a odtiaľ následne do zariadenia konkrétneho užívateľa. Záznam je možné takisto, no za poplatok, ukladať na vzdialené servery. Zákazníkov, ktorí za takéto doplnkové služby platia, je údajne až 40 percent. Aktívne využitie cloudu bude podľa oznámenia Nest Labs tvoriť aj v budúcnosti dominantnú časť služieb poskytovaných Dropcamom.
Súkromie užívateľov údajne nie je v ohrození
Podľa analytikov bol hlavným cieľom spoločnosti Google získať dokonalý prehľad o chovaní bežných spotrebiteľov aj mimo sveta internetu. Keďže reklamy tvoria dominantnú časť príjmov Googlu, je údajne možné predpokladať, že aj prostredníctvom Dropcamu a Nest Labu sa pokúsi viac porozumieť potrebám a zvykom ľudí tak, aby im na internete vedel ponúknuť a prípadne aj predať relevantnejší produkt. Spoluzakladateľ spoločnosti Nest Labs na margo ochrany súkromia tvrdí, že užívateľov Dropcamu sa budú automaticky vzťahovať podmienky používania nového vlastníka, čo v praxi znamená, že užívateľ sa bude môcť sám rozhodnúť, či svoje dáta sprístupní tretím stranám vrátane Googlu.