Facebook upozorní na satiru. Aby užívatelia nenaleteli

Sociálna sieť testuje novú funkciu, ktorá by užívateľov mohla upozorniť na odkaz s ironickým obsahom. Príspevok by mohla označiť ako satiru z prostého dôvodu - aby užívatelia nenaleteli.

19.08.2014 14:30
facebook1 Foto:
Ilustračné foto
debata

Facebook v súčasnosti testuje viacero nových funkcií, väčšinou na vybranej vzorke užívateľov. Niektoré z nich sa dostanú aj k verejnosti, iné zostanú len vo forme konceptov. Koncom júna Facebook nepriamo informoval o vlastnom experimente, do ktorého bolo od roku 2012 zapojených až 700-tisíc užívateľov. Jeho cieľom bolo zmeniť či aspoň ovplyvniť emócie užívateľov zobrazovaním určitého typu pozitívne či negatívne ladených príspevkov. Teória, ktorej sa sociálna sieť držala, hovorila o tom, že užívatelia, ktorým sa zobrazujú negatívne príspevky, majú väčšiu tendenciu písať rovnako ladené príspevky, kým tí, ktorí sledujú správy s pozitívnym nádychom, majú vo zvyku ďalej šíriť dobrú náladu. Experiment však vyvolal vášne nie kvôli jeho chúlostivej povahe, ale kvôli tomu, že Facebook o tom svojich užívateľov neinformoval, čo neskôr jeho autori označili za chybu.

Facebook označí ironické príspevky, aby zabránil panike
V týchto dňoch sociálna sieť informovala o ďalšom experimente, ktorý nemá za cieľ meniť a ovplyvňovať emócie, ale upozorniť užívateľov na články a príspevky s ironickým a zosmiešňujúcim kontextom. V súčasnosti testuje funkciu s názvom Satire, ktorá príspevky z vybraných webov automaticky označí za satirické. Dôvod je vraj prostý – zabrániť panike a preniknutiu nepravdivých a vedome skreslených informácií medzi ľudí, ktorí by ich mohli považovať za skutočné. Takéto príspevky totiž údajne často vyvolávajú zbytočné vášne v diskusii pod príspevkami.

Facebook mal k testovaniu novej funkcie pristúpiť po tom, čo mu boli adresované početné žiadosti od samotných užívateľov. Zatiaľ nie je jasné, podľa čoho Facebook satirické príspevky rozpoznáva, prípadne či takto označuje len zdieľané články z konkrétnych webov. V súčasnosti sú ale v rámci testovacej vzorky štandardne označované články z webov ako Onion alebo Daily Mash, ktoré pravidelne publikujú ironické články ako reakciu na aktuálne dianie vo svete.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #experiment