Spoločnosť Google sa opäť raz rozhodla zmeniť spôsob, akým ľudia používajú službu Gmail. Po tom, čo v nedávnej minulosti predstavila automatizované triedenie správ do skupín podľa ich obsahu, sa rozhodla zjednotiť aj spôsob akým ľudia s Gmailom pracujú. Namiesto nového rozhrania firma predstavila vlastnú aplikáciu Inbox pre systémy Android a iOS, ktorej úlohou je zjednotiť a sprehľadniť viaceré funkcie e-mailu.
Práca s e-mailami má byť opäť raz jednoduchá a efektívna
Aplikácia samotná pripomína mobilného klienta sociálnej siete Facebook, v ktorom sú takisto zoradené príspevky podľa ich zverejnenia s možnosťou ich označenia a reagovania na ne. V prípade Inboxu sú týmito príspevkami jednotlivé e-maily, konverzácie, pripomienky, poznámky a v podstate všetky udalosti, ktoré sa užívateľovi zobrazujú aj vo webovom rozhraní Gmailu. Google si zakladá na prehľadnosti, čo zároveň demonštruje aj vo svojom videu.
Nakoľko užívatelia sú často zahltení zbytočnými informáciami, Google bude zobrazované správy v aplikácii triediť do predvolených ale aj novovytvorených priečinkov, podobne ako vo webovom rozhraní Gmailu. Cieľom je urobiť prácu s elektronickou poštou prehľadnou, efektívnou a rýchlou. Na e-maily, preto bude možné nie len okamžite odpovedať, ale vytvárať si k nim pripomienky či nastaviť čas ich opätovného zobrazenia.
Keďže Google e-maily takisto strojovo číta, vie rozpoznať ich obsah a prispôsobiť zobrazenie relevantných informácií. Inak tomu nebude ani v aplikácii Inbox, ktorá okrem náhľadu správy zobrazí aj ďalšie informácie, ktoré s jej obsahom súvisia, napríklad informácie o doručení zásielky, cestovnom poriadku či rezervácii ubytovania a letenky.