Facebook bude už prehľadávať aj príspevky užívateľov

Sociálna sieť potichu predstavila novú funkciu, ktorá v rámci vyhľadávania umožní hľadať nie len ľudí a inštitúcie ale aj konkrétne príspevky.

10.12.2014 09:00
facebook, výakum, užívatelia, choroba Foto:
Ilustračná foto.
debata

Facebook sa potrebuje aj naďalej rozvíjať. Sociálna sieť je momentálne na svojom vrchole a musí hľadať ďalšie stimuly, ktorými dokáže udržať najväčšiu základňu používateľov na svete. V súčasnosti uskutočňuje viacero experimentov, ktoré majú vo finálnej fáze upevniť ich lojalitu. Len pred niekoľkými mesiacmi sa Facebook na internete preslávil aj svojim nešťastným pokusom ovládnuť ľudské emócie podsúvaním pozitívne alebo negatívne ladených príspevkov.

Aktuálnou prioritou Facebooku je zvyšovať užívateľský komfort pri práci s údajmi, a to najmä ich lepšou katalogizáciou a zjednodušovaním prístupu. Pred dvoma rokmi predstavil inteligentný systém vyhľadávania s názvom Graph Search, ktorý dôslednejšie prehľadával údaje, ktoré na sociálnej sieti zdieľali samotní užívatelia. Namiesto pracného hľadania dokáže identifikovať viacero požiadaviek naraz a spracovať ich tak, aby výsledok zodpovedal očakávaniam. Užívateľ môže napríklad do vyhľadávacieho riadku zadať “Reštaurácie v mojom okolí” alebo “Moji spolužiaci z vysokej školy” a inteligentný vyhľadávač mu mu ponúkne jednu odpoveď, prípadne niekoľko alternatív.

Facebook už bude vyhľadávať údaje aj v príspevkoch priateľov
Zatiaľ čo Graph Search ale prehľadáva len konkrétne údaje prevažne z profilov používateľov, ďalšia novinka, ktorú predstavil Facebok v pondelok 8. decembra, dokáže informácie nájsť aj v príspevkoch. Po novom je tak vo vyhľadávači možné použiť aj kľúčové slová alebo slovné spojenia, ktoré bude Facebook hľadať v príspevkoch. Novinka bude zatiaľ dostupná len pre používateľov mobilných zariadení od Applu. Postačí tak zadať napríklad meno “Peter” a systém okrem možnosti vyhľadať užívateľov s týmto menom automaticky ponúkne aj galériu k “Petrovej svadbe.”

Nové vylepšenie vyhľadávania, ktoré bude Facebook postupne celoplošne nasadzovať, údajne nemá dočinenia s aktuálnymi nastaveniami súkromia. Prehľadávať bude len informácie v príspevkoch priateľov, respektíve komunít, ktorých je užívateľ členom. “Zistili sme, že pre bežného človeka je príliš komplikované pristupovať k takýmto komplexným údajom. Našim cieľom bolo preto eliminovať tieto bariéry,” uviedol produktový manažér Facebooku, Rousseau Kazi. Google tak nie je jedinou firmou, ktorá sa snaží dokonale spoznať svojich zákazníkov a naservírovať a predať im obsah, ktorý je pre nich potenciálne zaujímavý. Zrejme nepotrvá dlho a Facebook nové vyhľadávanie, pod hlavičkou vyššieho užívateľského komfortu, zúročí takisto v prospech cielenej reklamy.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #vyhľadávač #Graph Search