Sociálna sieť Snapchat je dnes populárna najmä medzi mladými ľuďmi, ktorí ju využívajú na zábavu. Namiesto textových správ medzi sebou komunikujú len pomocou instantných fotografií a videí s krátkym sprievodným textom. Snapchat sa od iných sietí odlišuje spôsobom zobrazovania obsahu – fotky aj videá sa priateľom či odberateľom zobrazia len na niekoľko sekúnd a následne sú nenávratne preč. Prevádzkovateľ ale v záujme zvyšovania príjmov hľadá spôsob, ako od užívateľov získať peniaze dobrovoľne bez toho, aby ich ochudobnil o niektorú z typických funkcií.
Reprízu videí si bude možné zakúpiť, avšak s obmedzeniami
Fotografie aj videá si budú môcť užívatelia medzi sebou vymieňať aj naďalej spôsobom, na aký sú zvyknutí. Ak si však budú chcieť niektoré z videí opätovne prehrať, budú zaň musieť zaplatiť. Doposiaľ Snapchat ponúkal len jedno bezplatné opakované prehrávanie videí denne. Za 99 centov si bude možné zakúpiť tri “opakovania”. “Užívateľom sme poskytovali jedno opakované prehrávanie za deň, čo bolo pre mnohých frustrujúce. Potom sme si uvedomili, že “opakovanie” je niečo ako kompliment. Prečo by teda malo byť len jedno?,” píše Snapchat na svojom oficiálnom blogu. Sociálna sieť ale zabudla pripomenúť, že repríza sa vzťahuje na tri odlišné videá, pričom každé z nich si bude možné znovu prehrať len raz.
Snapchat má podľa odhadov hodnotu až 19 miliárd dolárov, no svoj potenciál nevyužíva naplno. V poslednom roku jej príjmy podľa denníka The Washington Post dosiahli len 3,1 milióna dolárov. Spoplatnenie niektorej zo súčasných alebo nových funkcií bolo preto logickým krokom. Kvôli vysokej cene a obmedzeniam ale môže Snapchat naraziť na nevôľu užívateľov.