Kultová hudobná služba Rdio končí. Prevezme ju Pandora. Problémy má aj Tidal

Služba Rdio, ktorá svojho času položila základy stremovanej hudbe, na trhu zrejme skončí. Prevezme ju Pandora, ktorá plánuje lepšie konkurovať silným značkám na poli streamovanej hudby ako je Deezer, Spotify, Google či Apple. Personálne problémy má aj služba Tidal, amerického rapera Jay-Z. Nedarí sa jej rásť podľa očakávaní.

18.11.2015 22:22
hudba, music, médiá, cd, online, stream, internet Foto:
Ilustračné foto

Do “požičiavania” online hudby sa svojho času hrnulo mnoho spoločností. Zdá sa, že trh už pozná svojich víťazov a porazených. Tí sa postupne z trhu vytrácajú alebo sa k tomu prinajmenšom schyľuje. Streamovacia služba Tidal, ktorá na trhu nie je veľmi dlho, od začiatku predplatiteľom sľubovala kvalitnejšiu hudbu. Kvalitnejšiu v zmysle vyššej kvality nahrávky a streamu. Už týmto spôsobom si služba ohraničila svoju cieľovú skupinu užívateľov, ktorým sa rozhodla ponúknuť prémiový produkt za za prémiovú cenu. Odlíšiť sa za každú cenu sa jej však nevyplatilo.

V úspech služby Tidal od rapera Jay-Z verí už len málokto
Služba pod vedením amerického rapera Jay-Z nerástla očakávaným tempom, a to aj napriek tomu, že ju podporili hviezdy najväčšieho kalibru, ako je Madonna, Rihanna či Nicki Minaj. Veľké promo nepomohlo a Tidal musel upustiť od pôvodných plánov, že nájde dostatok hudobných fajnšmekrov, ktorí budú ochotní zaplatiť až trojnásobok ceny predplatného od konkurenčného Spotify či Deezeru, a to výmenou za vyššiu kvalitu zvuku.

Služba v prvej polovici tohto roka sprístupnila štandardné desaťdolárové predplatné, ktoré sa od iných služieb prakticky nelíši. Producentom a vydavateľstvám, ktorým Tidal pôvodne sľuboval vyššie príjmy z predplatného, nakoniec “prešiel cez rozum”. Väčší podiel získajú len z drahšieho predplatného. Od štandardných predplatiteľov získajú podiel v podobnej výške ako u Spotify, Deezeru či Apple Music.

Tidal opúšťajú kľúčoví ľudia
Postupne došlo na lámanie chleba a Tidal začali opúšťať kľúčoví ľudia. V týchto dňoch firmu opustila finančná riaditeľka, Vania Schlogelová, ktorá sa svojim rozhodnutím rozhodla nasledovať šéfa firmy, Petra Tonstada. Ten sa na čele firmy udržal len dva mesiace.

Kultové Rdio zrejme svoju púť končí. Prevezme ho Pandora
So svojim úspešným ťažením je na konci aj služba Rdio, ktorá je v podstate pionierom na trhu. Vzdorovať tvrdej konkurencii sa jej však dlhodobo nedarilo. Z trhu sa čoskoro vytratí a jej technológie prevezme spoločnosť Pandora, ktorá je prevádzkovateľom rovnomennej online hudobnej služby. Za technológie, know-how a duševné vlastníctvo zaplatí 75 miliónov dolárov, no bankrotujúce Rdio už ďalej živit nechce.

Jedno je však isté – Pandora sa bude inovovať. Na budúci rok predstaví niekoľko vylepšení, ktoré by mali pomôcť posilniť jej trhovú pozíciu. Pandora však na rozdiel od iných služieb nie je na mnohých trhoch dostupná a prichádza tak o potenciálne veľkú užívateľskú základňu. Zostáva preto len čakať, či Pandora bude tým skutočným inovátorom, ktorý opäť dá konkurencii chrobáka do hlavy tak ako tomu bolo v minulosti.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Jay-Z #Spotify #Deezer #Tidal #streamovaná hudba #Rdio