Keď Google pred niekoľkými mesiacmi predstavil službu Inbox, naznačil, že v skutočnosti ide o nástupcu populárneho Gmailu s novými funkciami a užívateľský prívetivejším prostredím. Spočiatku si Inbox mohli vyskúšať len ľudia zo zámoria, ktorí si v poštovej schránke našli pozvánku. Pozitívne ohlasy Google utvrdili v tom, aby Inbox sprístupnil širokej verejnosti a dal jej čas zvyknúť si na nové ovládanie do doby, kým úplne nahradí rokmi overený Gmail. Stalo sa, a Google začal používateľov postupne presmerovávať na doménu Inbox. Zatiaľ postupuje pomaly a hlásenie o presmerovaní Gmailu na doménu Inbox zobrazuje len tým, ktorí používali obe služby naraz.
Google už používateľov Gmailu automaticky odkazuje na doménu služby Inbox
“Ďakujeme, že ste vyskúšali službu Inbox! Kvôli jednoduchšiemu prístupu sme aktualizovali Gmail, aby vás presmeroval na túto adresu. Do Gmailu sa môžete vždy vrátiť z hlavného menu,” píše Google v hlásení, ktoré zobrazí užívateľom Inboxu, ktorí do prehliadača zadajú adresu Gmailu. Ako píše magazín Forbes, Google je zrejme pripravený úplne nahradiť Gmail službou Inbox namiesto súbežného prevádzkovania oboch služieb na dvoch rôznych doménach.
Inbox je sofistikovanejší a lepšie využíva strojové učenie
V čom sa Inbox od Gmailu líší? Predovšetkým v automatizovanom prístupe k informáciám, triedeniu správ a inteligentnejšiemu vyhľadávaniu. Inbox dokáže lepšie rozpoznať obrázky, lístky, pripomienky, letenky či rezervácie a automaticky ich uložiť na správne miesto či nastaviť pripomienky do kalendára. Síce tak v službe Gmail robí aj dnes, no Inbox je omnoho sofistikovanejší. Firma tvrdí, že užívatelia sú často zahltení zbytočnými informáciami, Inbox ich preto triedi do priečinkov a užívateľom v popredí zobrazuje len to najdôležitejšie.
Okrem náhľadu správy Inbox zobrazí aj ďalšie informácie, ktoré s jej obsahom súvisia, napríklad informácie o stave doručenia zásielky, cestovnom poriadku, meškajúcom lietadle či o rezervácii ubytovania. Na e-maily je možné nie len okamžite odpovedať, ale aj vytvárať k nim pripomienky, odkladať ich prečítanie na neskôr, nastaviť čas ich opätovného zobrazenia a mnohé ďalšie.
Služba už ponúka aj automatické odpovede na doručené správy
Pred niekoľkými týždňami Google takisto predstavil ďalšiu funkciu určenú výhradne pre Inbox. Používatelia rovnomennej mobilnej aplikácie si môžu zvoliť inteligentné odpovede, ktoré Inbox navrhne podľa obsahu správy a jej kontextu. Napríklad na otázku “Máš k dispozícii nejakú dokumentáciu ako používať nový softvér?” ponúkne tri možné odpovede: “Nemám, prepáč”, “Musím nejakú pohľadať” a “Pošlem ti ju”. Funkcia s názvom Smart Reply sa navyše spolieha na strojové učenie, čo znamená, že dokáže sama seba časom zdokonaľovať. Na podobných princípoch stáva aj celý Inbox.