Československá sociálna sieť pre motoristov plánuje preraziť v zahraničí

Československá sociálna sieť Blinnker so svetovými ambíciami má spájať motoristov a ponúkať im novú formu zdieľania tipov a skúseností. Kombinuje funkcie Facebooku, Instagramu a služby Waze. V mnohých oblastiach má však vážne nedostatky.

21.12.2016 14:30
Blinnker, sociálna sieť Foto:
Sociálna sieť Blinnker má byť dostupná nie len na webe, ale vo forme aplikácie aj na mobiloch a ďalších zariadeniach.
debata

Pochádza zo Slovenska a z Čiech, no napriek tomu ste o nej zrejme ešte nepočuli. Hybridná sociálna sieť Blinnker.com chce spájať motoristov, ktorým umožní vymieňať si medzi sebou rôzne tipy z ciest, ale aj dozvedieť sa najnovšie dopravné správy, prípadne ponúknuť svoje vozidlo na predaj. Trojica jej zakladateľov tvrdí, že Blinnker je akousi kombináciou Facebooku, Instagramu a služby Waze. „Užívatelia si môžu pridať svoje autá, diskutovať o nich a tiež sa s nimi pochváliť medzi svojimi priateľmi. Môžu nahrávať fotky svojich vysnívaných športiakov, vystavovať na obdiv svoje "vytunené“ vozidlá, dopytovať sa po nich, predávať ich a poistiť si ich," popisuje hlavné funkcie marketingová riaditeľka, Soňa Čeredejevová.

Aj Slovensko a Česko má svoju vlastnú sociálnu... Foto: Blinnker
Blinnker, sociálna sieť Aj Slovensko a Česko má svoju vlastnú sociálnu sieť. Určená je pre motoristov.

Zaujímavá funkcia takzvaného ŠPZ Messengera, pomocou ktorej môže motorista inému vodičovi poslať správu na základe poznávacej značky vozidla bude mať zmysel, až keď sociálnu sieť začne používať viac ľudí než je tomu dnes. Počet registrovaných užívateľov firma neuvádza. Pripomína ale, že Blinnker zatiaľ funguje vo verejnej beta verzii a ostré spustenie všetkých funkcií je naplánované až na február 2017.

Blinnker má svetové ambície, no začiatky sú skôr rozpačité

Na druhej strane, za zmienku určite stojí, že Blinnker vznikol už pred rokom a pol, no masy zatiaľ neoslovil. Pre ďalšiu budúcnosť sociálnej siete je ale určite dôležitá najnovšia investícia vo výške 600 tisíc eur, ktoré získala od slovenského investičného fondu Miller Invest výmenou za 20-percentný podiel vo firme. Celková hodnota firmy tak po novom dosahuje tri milióny eur. „Cieľom investície je naďalej rozvíjať najmä funkcie bazáru a bazáru naruby (dopyt po autách), PZP a ďalšie poistenia, ako aj napojenie na svet IoT (či už Bluetooth OBD II škatuľka alebo napojenie na projekt Chytré auto od T-Mobile.cz),“ píše Blinnker.

Aj keď Blinnker má svetové ambície, nás o svojej výnimočnosti sieť zatiaľ veľmi nepresvedčila. Chváli sa napríklad „modernou“ webovou verziou a aj aplikáciami pre Android a iOS. Prívlastok moderná, ale asi nie je na mieste. Rovnako ako aj argument, že „mobilné aplikácie zamerané na predaj áut (teda iba menšia časť celej funkčnosti Blinnkeru dosahujú v Nemecku desiatky miliónov stiahnutí.“ Aj keď stránka je oficiálne lokalizovaná do ôsmich jazykov, pri ambíciách aké má, by jej pomohla najmä precíznejšia lokalizácia do angličtiny.

Sieť zatiaľ nie je príliš sociálna. Zíva prádznotou

Výhrady máme aj k ďalším funkciám. Avizovaná nástenka s novinkami zíva prázdnotou, to isté platí aj o dopravnom spravodajstve. Autobazár zatiaľ obsahuje len málo vozidiel a užívateľov veľmi nezaujalo ani fórum, na ktorom sú príspevky zväčša niekoľko mesiacov staré. Referencie používateľov reputácii Blinnkeru tiež nepomáhajú. V diskusiách sa sťažujú najmä na pomalé napĺňanie databázy vozidiel a prevádzkovateľovi chýba väčšia angažovanosť pri komunikácii s komunitou automobilových nadšencov na stránke.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sociálna sieť #Blinnker #motoristi