Twitter má stovky miliónov používateľov, no napriek tomu na seba nedokáže ani po rokoch zarobiť. Sociálna sieť už skúšala rôzne experimenty, ktoré mali zvrátiť jej osud zapísaný v červených číslach. Reklama pre Twitter nebola vhodnou záplatou, na rad preto môžu prísť platené účty.
Podľa serveru BBC Twitter zvažuje práve spustenie plateného variantu účtu, ktorý by bol určený firmám a profesionálom. Bežní používatelia by o nič ukrátení neboli a sociálnu sieť by mohli plnohodnotne využívať aj naďalej. V prípade platených účtov by však profesionáli získali napríklad pokročilé štatistiky a monitoring, ktorý im v súčasnosti dokážu sprostredkovať len platené nástroje. Týmto spôsobom by firma mola ukrátiť tvorcov externých aplikácií o zisk, najmä ak by dokázala poskytnúť komplexnú analytiku, ktorej sa profesionáli dožadujú.
V e-maili, ktorý firma odoslala vybraným užívateľom, od ktorých očakáva spätnú odozvu, upresňuje, v čom by mala byť platená verzia Twitteru iná. “Prémiové nástroje poskytnú cenný prehľad a možnosti publikovania a označovania príspevkov, vrátane sledovania aktivity, trendov, pokročilej analytiky a tvorby príspevkov,” uviedol Twitter.