YouTube mení pravidlá. Nie každý si bude môcť videami privyrobiť

YouTube vyhovel inzerentom a zaviedol nové pravidlá, ktoré ovplyvnia začínajúcich ale aj súčasných tvorcov videí. Zarobia menej a YouTube najprv skontroluje, či sú videá vhodné na to, aby do nich umiestnil reklamu.

08.04.2017 13:45
youtube, video, služba, google, internet, videá Foto:
Ilustračné foto
debata

YouTube mení pravidlá v rámci svojho partnerského programu, ktoré ovplyvnia státisíce tvorcov videí. V prvom rade tak vyhovel zadávateľom reklamy, ktorí dlhodobo požadujú, aby sa ich reklamy zobrazovali len v relevantných videách. Čo to v praxi znamená?

Po novom si už videami nebude môcť privyrobiť každý. Do partnerského programu YouTube prizve už len vybraných tvorcov, ktorých videá majú spolu aspoň 10-tisíc zhliadnutí. To síce nie je veľa, no podľa serveru to stačí na to, aby dokázal odfiltrovať rôzne prvoplánové, falošné alebo odcudzené účty. Po tom, čo tvorca prekročí desaťtisícovú hranicu na svojom kanáli, skontrolujeme jeho aktivitu na účte v zmysle aktuálnych podmienok partnerského programu,” uviedol viceprezident pre produkty, Ariel Bardin na oficiálnom blogu YouTube. Server začne tiež dôslednejšie kontrolovať obsah videí pred tým, než do nich umiestni reklamu.

Inzerentom napríklad prekáža, že sa ich reklamy zobrazujú nie len vo videách, ktoré s danou reklamou nijako nesúvisia, ale takisto vo videách, ktoré sú vulgárne či prinajmenšom kontroverzné. Len prednedávnom viacero veľkých firiem ukončilo či pozastavilo spoluprácu s YouTube a server tak musel neodkladne konať, čo vyvrcholilo zmenou podmienok pre nových ale aj súčasných youtuberov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #reklama #YouTube #tvorba videí #youtuberi