Facebook v záujme rýchleho a bezproblémového schválenia kúpy komunikačnej platformy WhatsApp zavádzal. Európskej únii poskytol nepravdivé informácie o tom, že automaticky nedokáže a ani v budúcnosti nebude môcť identifikovať a spojiť užívateľov služby WhatsApp s ich účtami na Facebooku. O dva roky však sprístupnil nástroj, ktorý presne toto dokáže.
WhatsApp potom v oficiálnom vyhlásení uviedol, že bude zdieľať informácie o užívateľoch s materskou spoločnosťou (Facebookom), čím v podstate priznal, že osobné údaje ako je telefónne číslo alebo informácie o používanom zariadení môžu byť použité na cielenú reklamu a vylepšovanie produktov na Facebooku.
Obhájiť sa nedokázal
Facebooku hrozila pokuta vo výške jedného percenta z ročných tržieb. Keďže Európsku komisiu firma do konca januára nepresvedčila, bola jej udelená pokuta vo výške 110 miliónov eur. „Komisia konštatuje, že na rozdiel od vyhlásení Facebooku v procese schvaľovania akvizície v roku 2014, si zodpovedné osoby boli vedomé technických možností pri automatickej identifikácie užívateľov Facebooku a WhatsApp,“ uvádza sa v oficiálnom vyhlásení Európskej komisie.