Na nové rozhranie mobilného vyhľadávania v Google si budete chvíľu zvykať. Google mení spôsob, akým sa webové odkazy zobrazujú na mobiloch. Už na prvý pohľad je zrejmé, že firma inšpiráciu nehľadala ďaleko. Personalizované výsledky vyhľadávania pripomínajú časovú os na Facebooku. S tým rozdielom, že sa na nej nezobrazujú príspevky od priateľov, ale len odkazy, o ktorých si Google myslí, že by vás mohli zaujímať.
Google našiel inšpiráciu na Facebooku
Na personalizované zobrazovanie odkazov Google využíva históriu vyhľadávania. Aby boli odkazy naozaj relevantné, očakáva sa, že užívateľ bude v čase vyhľadávania aj v službách Google prihlásený. Medzi odkazmi, ktoré majú podobu interaktívnych dlaždíc sa nachádzajú spravodajské úryvky z viacerých zdrojov, videá z YouTube alebo skladby, o ktorých si Google myslí, že by sa užívateľovi mohli páčiť.
Algoritmy vyhodnocujú a porovnávajú, čo užívateľ v minulosti hľadal, ale aj k akému typu obsahu pri svojich vyhľadávaniach zväčša inklinoval. Upraviť zobrazovanie výsledkov bude môcť za pomoci tlačidla „follow“, ktorým označí, že daná téma ho zaujíma.
Intuitívne vyhľadávanie pomôže aj reklame
Google sa svoj vyhľadávač snaží urobiť čo najviac intuitívnym a jednoduchým na používanie. Uvedomuje si, že v budúcnosti už jeho úlohou nebude len zobrazovať obsah, ktorý si užívateľ vyžiada, ale aj obsah, o ktorom možno nevie. Podobným spôsobom bude môcť „podsunúť“ užívateľovi aj reklamu, pri ktorej je vysoká pravdepodobnosť, že ho zaujme.
V súčasnosti sa zjednodušené výsledky zobrazujú užívateľom vyhľadávacej aplikácie Google Search zobrazujú užívateľom v Spojených štátoch. Onedlho by ale mali byť aj súčasťou všetkých vyhľadávaní na stránke Google.com.