Revolučné zmeny na Facebooku. Potešia užívateľov, sklamú marketérov

Zopár vyvolených mohlo na zmenenú nástenku na Facebooku naraziť už pred niekoľkými týždňami. Ostatní sa s ňou môžu zoznámiť v týchto dňoch.

20.10.2017 16:10
Explore feed, Prieskumník, Facebook Foto:
Prieskumníka môžu užívatelia nájsť v menu na ľavej strane.
debata (4)

Facebook na Slovensku niekoľko týždňov testoval upravenú ponuku Novinky, ktorá zhromažďuje všetky príspevky na sociálnej sieti. Podľa vyjadrení spoločnosti bolo cieľom zoskupiť príspevky, ktoré užívatelia považujú za užitočné a zvyšné presunúť pod novú záložku s názvom Prieskumník.

V Novinkách sa už nachádzajú len príspevky od priateľov, stránky, ktoré užívateľ sleduje a platená reklama. Inak povedané, na tomto mieste Facebook zhromažďuje to, o čom si myslí, že by mohlo užívateľa zaujímať. Ak teda užívateľa zaujíma šport, zobrazovať sa mu bude viac športového obsahu, ak jedlo, uvidí viac stránok a odkazov s receptami, ale aj reklamy na reštaurácie a kulinárske kurzy. Všetko ostatné sa už nachádza v záložke Prieskumník.

Už len témy a príspevky, ktoré užívateľ sám vyhľadáva

Prieskumník (angl. Explore Feed) s logom malej červenej rakety, ktorý je ukrytý v ľavej časti menu, zobrazuje aj príspevky zo stránok a zdrojov, ktoré užívateľ nesleduje, a ktoré neoznačil tlačidlom Páči sa mi. Cez Prieskumníka sa môže dozvedieť viac najmä o témach, ktoré ho primárne nezaujímajú, ale aj o stránkach, ktoré nepozná. Príkladom je politika. To, že užívateľ nesleduje žiadnu z politických strán a nezaujíma ho politické dianie ešte neznamená, že by si nechcel prečítať o nadchádzajúcich voľbách. Prieskumník môže byť užitočný, aj ak sa chce dozvedieť o nových e-shopoch a značkách. Zjednodušene povedané, v Prieskumníkovi Facebook zhromažďuje témy, ktoré užívateľ sám nevyhľadáva, ale ktoré by si rady našli jeho.

Nová záložka Explore Feed (z angl. Prieskumník). Foto: Facebook
Explore Feed, Facebook, sociálna sieť Nová záložka Explore Feed (z angl. Prieskumník).

Viac reklamy a menej organického neplateného obsahu

Facebook k razantným zmenám pristúpil z viacerých dôvodov. Tým najdôležitejším je reklama. Presunutím menej relevantných príspevkov do Prieskumníka donúti firmy, aby za propagáciu a zviditeľnenie sa platili, a získali tak priestor v prominentnej záložke Novinky. Druhým dôvodov je potreba udržať užívateľov na Facebooku čo najdlhšie. Ak sa im bude zobrazovať viac obsahu, ktorý ich zaujíma, je pravdepodobné, že na Facebooku strávia viac času.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #prieskumník