Mal to byť nový trend, od ktorého sa mali inšpirovať ostatné technologické firmy. Slnečné okuliare s kamerou od spoločnosti Snap (v minulosti Snapchat) sa však stali prepadákom. Firma si používateľov sociálnej siete novou formou fotenia a natáčania videí nezískala.
Okuliare s názvom Spectacles majú v hornej časti zabudované dve kamery so signalizačnými LED diódami. Po stlačení tlačidla kamery začnú nahrávať širokouhlé videá s maximálnou dĺžkou 30 sekúnd. Následne ich odošlú do aplikácie v mobile.
Cena 130 dolárov bola síce férová, no nerozhodnutých používateľov Snapchatu nepresvedčila. Spoločnosť sa pritom len nedávno pochválila, že predala až 150-tisíc kusov okuliarov. Nepriznala ale, že na ďalších niekoľko sto tisíc kusov v skladoch výrobcu sadá prach, ako uviedli zdroje blízke firme.
Snap neodhadol dopyt a precenil predajný potenciál okuliarov. Podporiť predaj sa firma pokúšala rozšírením predajného kanálu ale aj rôznymi výpredajmi, vďaka ktorým mohli získať záujemcovia okuliare či už so zľavou alebo bezplatným doručením. Nič z toho nepomohlo a dopyt doslova vyschol.