Zuckerberg ohlásil "významné" zmeny na sociálnej sieti Facebook

Užívatelia sociálnej siete Facebook by čoskoro mali na svojom účte vidieť viac príspevkov svojich priateľov a menej nereklamných zdieľaní rôznych podnikov, médií a politických skupín. Najväčšia sociálna sieť na svete by sa tak podľa svojho zakladateľa Marka Zuckerberga mala vrátiť späť ku svojím koreňom.

12.01.2018 12:45
Mark Zuckerberg, facebook Foto: ,
Zakladateľ facebooku Mark Zuckerberg.
debata (14)

„Jedna z oblastí, na ktoré sa chceme v roku 2018 sústrediť, bude tá, aby sme zabezpečili, že čas, ktorý všetci trávime na facebooku, bol dobre stráveným časom,“ napísal v úvode svojho oznámenia Zuckerberg.

Podľa neho v poslednom období začal facebooku dominovať obsah, ktorý na ňom zverejňovali podniky, médiá a rôzne ďalšie skupiny a zdieľania rodiny a priateľov ustúpili do úzadia. „Niektoré správy pomáhajú začať konverzáciu o dôležitých témach, ale sledovanie videí, čítanie správ a dostávanie aktualít zo stránok sa až príliš často stávajú len pasívnym zážitkom,“ napísal Zuckerberg. Najdôležitejším poslaním facebooku je ale podľa neho „pomoc spájať“ ľudí.

„Mením cieľ pre naše produktové tímy: Namiesto sústredenia sa na relevantný obsah, budú vám pomáhať dosiahnuť viac zmysluplných sociálnych interakcií,“ vysvetlil podstatu zmien Zuckerberg.

Facebook sa jeho zakladateľ rozhodol údajne zmeniť na základe štúdií, podľa ktorých sú na sociálnych sieťach kontakty s ľuďmi, na ktorých nám záleží, dobré pre našu duševnú pohodu. „Pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí – aj keď sú zábavné a informatívne – nemusí byť také dobré,“ dodal Zuckerberg s tým, že jeho sociálna sieť cíti zodpovednosť za blaho svojich užívateľov.

Zakladateľ Facebooku si je podľa svojich slov vedomý, že ľudia po zmenách na sieti strávia menej času. „Očakávam ale tiež, že čas, ktorý strávite na facebooku, bude hodnotnejší,“ dodal. „Správna vec“ sa podľa neho nakoniec v dlhodobom horizonte v dobrom prejaví nielen na facebookovej komunite, ale aj na samotnej spoločnosti.

Výskytu reklamy medzi príspevkami na facebooku sa zmeny netýkajú, uviedol na otázku agentúry Reuters viceprezident spoločnosti John Hegeman.

Facebook je celosvetovo najobľúbenejšia sociálna sieť. Firma tvrdí, že má viac než dve miliardy aktívnych užívateľov.

14 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #Mark Zuckerberg