Zmeny, o ktorých zatiaľ neviete. Vyhľadávanie na Google bude pripomínať sociálne siete

Príbehy už budú aj súčasťou vyhľadávania na Google. Obrázky a videá sa užívateľovi zobrazia v atraktívnejšej podobe, s ktorou sa mohol zoznámiť na Facebooku či Instagrame.

25.09.2018 14:00
Google, AMP Stories, vyhľadávanie Foto:
Google do výsledkov vyhľadávania "primieša" aj niekoľko relevantných videí.
debata

Poznáte, či dokonca používate, Príbehy na Instagrame alebo na Facebooku? Ak nie, túto vychytávku sociálnych sietí vám onedlho predstaví Google. Vo vyhľadávači sa po vzore sociálnych sietí budú objavovať “príbehy”. Nebudú to ale klasické príbehy, ktoré na Instagram alebo Facebook nahrávajú užívatelia, ale príbehy s fotkami významných ľudí, celebrít či atlétov. “Keď vyhľadávač Google začína, v našich výsledkoch sa objavoval iba obyčajný text. Dnes preto prinášame kľúčovú zmenu, ktorá odzrkadľuje to, ako vyhľadávanie vnímame dnes,” píše na svojom blogu Google, ktorý v týchto dňoch oslávil dvadsiate výročie od svojho založenia.

Príbehy už aj vo vyhľadávaní na Google

Príbehy, ktoré Google nazýva AMP stories, sú otvorenou knižnicou, s ktorej pomocou môže na internet umiestňovať príbehy ktokoľvek. Podobných príbehov, ktoré by vo vyhľadávači objavili, nie je veľa. Experimentovalo s nimi zatiaľ len niekoľko vydavateľských domov, navyše ich zobrazovanie nebolo prioritizované. To sa zmení s lepšou integráciou umelej inteligencie, ktorá príbehy rozpozná a umiestni ich na popredné miesta vo vyhľadávaní. Následne, ak užívateľ do vyhľadávača zadá meno celebrity, pod niekoľkými obrázkami sa zobrazia aj informácie o nej spolu so sprievodnou fotkou, ktorá obsahuje príbeh. Ak naň užívateľ klikne, podobne ako na Instagrame, Snapchate či Facebook, sa mu zobrazia fotografie a videá osoby v prepojenej interaktívnej forme spolu s popiskami.

K výsledkom vyhľadávania Google „primieša“ aj zopár videí

Nenápadnou novinkou vo vyhľadávaní je aj zobrazovanie relevantných videí. Akonáhle užívateľ zadá kľúčové slovo, Google mu do výsledkov vyhľadávania “primieša” aj zopár videí, ktoré s vyhľadávanou témou súvisia. Ak napríklad vyhľadáva informácie o Vysokých Tatrách, pod základným popisom o pohorí sa objaví aj niekoľko súvisiacich videí, napríklad z Gerlachovského štítu, Čertovej veže či Rysov. Až pod nimi sa objavia aj odkazy na relevantné stránky. Pri zobrazovaní videí Googlu opäť pomáha umelá inteligencia, ktorá dokáže pochopiť obsah videí a priradiť ich k danej téme tak, aby bol výsledok vyhľadávania pre užívateľa aj vizuálne atraktívny.

Čo je na obrázku? Google vám našepká

Treťou veľkou novinkou je funkcia Google Lens, ktorú firma prenáša do vyhľadávania z mobilných aplikácií pre Android a iOS. Ako to v praxi vyzerá? Ak do vyhľadávača v sekcii Obrázky zadáte kľúčové slovo, zobrazí sa vám najprv niekoľko desiatok relevantných fotiek. Následne si môžete pri niektorej z nich zobraziť zväčšený náhľad, pri ktorom sa objaví nové tlačidlo “Lens”. Keď naň kliknete, Google fotku analyzuje a pokúsi sa nájsť rôzne objekty – napríklad nábytok, oblečenie, zvieratá a podobne. Tie potom zobrazí v ďalšom vyhľadávacom okne. Načo takáto funkcia slúži? Napríklad, ak na fotke objavíte konkrétne oblečenie, ktorého hľadaniu na internete by ste venovali priveľa času. Google vám ho ušetrí a oblečenie nájde sám a prakticky okamžite.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Google #facebook #Instagram #príbehy #vyhľadávanie #Stories #AMP Stories