Deväťročné deti v slovenskej súťaži navrhli motivačnú aplikáciu pre žiakov

Aplikácia má pomôcť nie len deťom pri získaní digitálnych poznámok z vyučovania, ale aj učiteľom pri kontrole, či deti vyučovanú látku pochopili. Deti porotu prekvapili v 12-hodinovom technologickom maratóne 01 Hackathon.

17.11.2018 16:30
01Hackathon, fintech Foto:
Deväťročné deti na súťaži 01Hackathon vymysleli špeciálnu aplikáciu pre svojich učiteľov a spolužiakov.
debata

Len pred niekoľkými dňami sa na Slovensku uskutočnil nultý ročník 12-hodinovej intenzívnej súťaže. Jej cieľom bolo spojiť špecialistov z marketingu, finančných technológií či programátorov, ktorí v rámci piatich tímov riešili komplexné zadania o využití kryptomeny OneGram. Tím, ktorí získal v záverečnom hodnotení najviac bodov, získal nie len hotovosť vo virtuálnej mene, ale aj možnosť zúčastniť sa súťaže v spoločnosti 01FintechHouse v Dubaji, ktorú spoluzakladali Slováci. Víťazný tím navrhol, ako je možné čo najúspornejšie previesť peniaze zo zahraničia do Pakistanu. Z pohľadu celkového objemu úspor možno hovoriť o miliónoch eur.

Nadané deti navrhli užitočnú aplikáciu do škôl

Do takzvaného hackatlonu sa mohol zapojiť ktokoľvek bez vekového obmedzenia či odborného zamerania. Napriek tomu bolo prekvapením, že v konkurencii dospelých, sa pokúsili obstáť aj 9-ročné nadané deti. Ich úlohou bolo v rámci tímu vymyslieť aplikáciu, ktorá by zlepšila vyučovací proces na základných školách a bola pre žiakov a učiteľov užitočnou pomôckou.

zväčšiť Aplikácia má pomôcť učiteľom získať spätnú... Foto: 01FintechHouse
01Hackathon, fintech Aplikácia má pomôcť učiteľom získať spätnú odozvu od žiakov.

Tretiaci pracovali na zadaní rovnako ako ich starší kolegovia celých 12 hodín. Výsledkom ich snaženia bola aplikácia, ktorá má slúžiť na to, aby si žiaci v triede vytvárali poznámky digitálnou formou. Aplikácia by zjednodušila prácu učiteľom, ktorí by jednoduchšie kontrolovali, či deti správne pochopili ich výklad učiva. Deti okrem toho vymysleli aj motivačný princíp spočívajúci v zbieraní takzvaných avatarov zvieratiek, ktoré si sami nakreslili. Žiaci vytvorili aj veľmi zaujímavú platformu, v ktorej je možné vyjadriť sa k šikane. Navrhnutá bola na princípoch podobných blockchainu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kryptomena #hackathon #OneGram