Facebook spustil vlastnú online zoznamku Dating

Zoznamka s názvom Facebook Dating je súčasťou sociálnej siete. Bude vraj klásť väčší dôraz na súkromie, no aj prepojenie s Instagramom.

07.09.2019 10:06
facebook dating, facebook, sociálna sieť, zoznamka Foto:
Facebook spustil vlastnú zoznamku Dating.
debata

Najprv to mal byť len jednoduchý experiment, neskôr sa z toho stal projekt, ktorým môže Facebook ohroziť dominantné postavenie viacerých online zoznamiek. Sociálna sieť v týchto dňoch spustila vlastnú zoznamku s názvom Facebook Dating. Po mesiacoch príprav a testovaní je dostupná pre používateľov v Spojených štátoch. Neskôr by sa mala rozšíriť aj do ostatných krajín.

Služba vraj bude klásť dôraz na súkromie

Je zrejmé, kde hľadal Facebook inšpiráciu. Profil používateľa v službe Dating vyzerá veľmi podobne, ak nie identicky ako v aplikácii Tinder. Fotografie a popis osoby sa zobrazuje prakticky na rovnakých miestach. Oveľa väčší dôraz však kladie na súkromie, aj keď mnohí budú dozaista právom oponovať. Užívateľom umožní ukryť svoj profil pred skupinou priateľov, ak napríklad nechcú vyzradiť svoju sexuálnu orientáciu a iné citlivé údaje určené len pre zoznamku.

Ten, kto sa rozhodne Facebook Dating používať, môže tak urobiť cez rozhranie sociálnej siete. Profil na Dating sa však môže líšiť od profilu na Facebooku, preto je potrebné, aby si ho užívateľ najprv vyplnil, a zároveň potvrdil, že má viac ako 18 rokov, čo je aj podmienka pre používanie platformy. Následne sa služba na základe lokality, preferencií, udalostí, skupín a ďalších faktorov pokúsi nájsť vhodného partnera.

Väčšie prepojenie s Instagramom

Zoznamka je tiež prepojená s Instagramom a užívateľovi ponúka možnosť akejsi tichej voľby, pri ktorej môže zo zoznamu ľudí na Facebooku a sledujúcich na Instagrame označiť tých, o ktorých by mal záujem. Ak je záujem obojstranný, služba na to zúčastnených upozorní. Je len na užívateľovi, či chce do zoznamu potenciálnych partnerov zaradiť aj priateľov, či okruh kamarátov svojich známych.

Facebook Dating je v súčasnosti bezplatný. Sociálna sieť na službe zatiaľ nezarába a takisto ju neprepojila s reklamou, čo sa skôr či neskôr stane. Zdá sa, že hlavným cieľom je prilákať ľudí, aby Facebook začali opäť viac používať. Mnoho z nich totiž presedlalo na Instagram a ich aktivita sa na Facebooku neustále znižuje.

Mnohí sociálnej sieti vyčítajú jej ľahkovážnosť a kvantum dát, ktoré od užívateľov zbiera. Paradoxne práve vďaka nim bude môcť v zoznamke ponúknuť presnejšie hľadanie partnerov založené na historických údajoch, preferenciách a štatistikách. Nič podobné konkurenčné služby neponúkajú a ani ponúknuť nemôžu – nemajú totiž také zdroje, aké má práve Facebook.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #zoznamka #Facebook Dating