Google kupuje Fibit. Čo bude nasledovať?

Predpovede sa naplnili. Google sa s výrobcom športových náramkov Fitbit dohodol na predaji. Za firmu Google zaplatí rekordných 2,1 miliardy dolárov.

02.11.2019 17:00
Fibit, Versa, Ace Foto:
Športové náramky Fitbit. Zľava Fibit Versa Light Edition, Inspire (HR), Ace 2
debata

Nie je to najväčšia akvizícia, akú kedy Google urobil, no rozhodne k tým najväčším patrí. V prípade, ak antimonopolný úrad nebude namietať, Google sa stane novým vlastníkom značky Fitbit. Fitbit je v súčasnosti jedným z najznámejších, no nie už najväčších, výrobcov športových náramkov. Čo to znamená, aké zmeny akvizícia prinesie a majú sa súčasní majitelia náramkov Fitbit obávať?

Situácia, akú priniesla akvizícia hodiniek Pebble sa zrejme opakovať nebude. Keď Fitbit pred pár rokmi kúpil známeho výrobcu hodiniek s e-ink displejom, len stroho oznámil, že Pebble sa stane súčasťou portfólia Fitbit a technológie firma využije k zdokonaľovaniu svojich výrobkov. Nestalo sa tak. Po Pebble sa zľahla zem a majiteľom hodiniek zostali len oči pre plač. Fitbit ukončil podporu a snažil sa fanúšikov Pebble prilákať na svoju stranu. Čiastočne sa mu to aj podarilo, no agresívny spôsob, s akým sa firma vysporiadala s konkurentom je dodnes príkladom, ako by sa fúzie nemali robiť.

Čo bude s náramkami Fitbit, a čo s dátami užívateľov?

V momente, keď Google oznámil, že kupuje Fitbit, majitelia chytrých hodiniek zaplavili Twitter správami, že prechádzajú ku konkurencii a kupujú si Apple Watch. Po tom čo vášne utíchnu by sa mali fanúšikovia Fitbit zamyslieť nad tým, kvôli čomu Google firmu kupuje. Google potreboval zaplátať jednu z veľkých dier, ktoré vo svojom portfóliu má – boli ňou nositeľné zariadenia. Spoločnosť zatiaľ nebola schopná vyvinúť hardvér a pustiť sa tak do boja na fragmentovanom trhu. Oveľa jednoduchšie tak pre ňu bolo jednu zo zavedených značiek kúpiť, vrátane jej know-how. Fitbit sa tak javil ako správna voľba.

S čím sa však bude musieť Google vysporiadať je najmä existujúce portfólio zariadení. Fitbit len prednedávnom predstavil novú sériu náramkov, ktoré si zákazníci kúpili s vierou, že ich budú používať niekoľko rokov. Google bude preto musieť nájsť rovnováhu medzi predstavením vlastného portfólia a udržiavaním súčasného portfólia značky Fitbit. Nebude to mať jednoduché. Fitbit totiž okrem hardvéru má aj niekoľko služieb (aj platených), ktoré nebude možné odstaviť zo dňa na deň. Alternatívou je ich náhrada za aplikácie Google a postupné splynutie softvéru s hardvérom a následným prechodom na operačný systém Wear OS z dielne amerického molocha.

Ďalšou dôležitou informáciou pre majiteľov Fitbit príslušenstva je zdieľanie ich dát. Dáta o zdraví a pohybe, ktoré doteraz vlastnil relatívne autonómny Fitbit, bude po novom vlastniť Google. Nie každý sa preto v takejto situácii bude cítiť komfortne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Google #inteligentný náramok #nositeľná elektronika #Fitbit