Pravidlá používania služieb väčšina užívateľov úplne ignoruje a pri registrácii len zrolujú obrazovku a odsúhlasia čokoľvek, čo si prevádzkovateľ služby zaumieni. Mnohokrát sú potom prekvapení, keď sa ich dáta objavia niekde, kde by sa nemali. Situácia sa výrazne zlepšila po prijatí európskej smernice GDPR, ktorá aspoň čiastočne chráni osobné údaje obyvateľov EÚ pred ich neoprávneným použitím. S úpravou zmluvných podmienok ale firmy prichádzajú len postupne. Google je jednou z tých firiem, ktoré prikročili k zmenám a všetkých svojich užívateľov v týchto dňch upozornil na nové zmluvné podmienky, ktoré vstúpia do platnosti už 31. marca 2020.
Ak napríklad používate službu Gmail, aj vám bol do schránky doručený e-mail o vylepšených zmluvných podmienkach. V čom s od tých doteraz platných líšia? Predovšetkým sú oveľa prehľadnejšie a zrozumiteľnejšie. „Naše zmluvné podmienky sú síce právny dokument, ale vynasnažili sme sa, aby boli ľahšie pochopiteľné. Tiež sme pridali odkazy na užitočné informácie a poskytli definície,“ píše Google. Firma si tiež dala záležať n tom, aby bolo jasne určené to, kedy užívateľovi môže obmedziť alebo zablokovať prístup. V nových podmienkach už nasli svoje miesto aj Google Chrome, Chrome OS a Disk Google. Naopak nezmenili sa pravidlá ochrany súkromia, ktoré aj kvôli smernici GDPR zostali nezmenené.