Výrobcovia fotoaparátov zažívajú turbulentné časy. Najprv to bol prechod z analógu na digitál, tentokrát je však posun oveľa zásadnejší a pre mnohých aj fatálny. Stačí sa pozrieť na japonský Olympus. Na prvý pohľad môže jeho osud pripomínať pád fínskej Nokie, ktorá sa nedokázala presadiť na trhu s mobilnými telefónmi po príchode smartfónov. Olympus takisto doplatil na to, že svetom fotografie v súčasnosti hýbu najmä mobilné telefóny. Zo zrkadloviek a kompaktných fotoaparátov sa stal úzkoprofilový tovar pre nadšencov a Olympus tomuto trendu už nedokázal odolávať. Japonská firma, ktorá bola svojho času najväčším výrobcom fotoaparátov, po 84 rokoch predáva časť svojho biznisu.
Olympus uviedol, že napriek maximálnemu úsiliu už nebol preň mimoriadne úzkoprofilový trh s digitálnymi fotoaparátmi ziskový. Firma sa ho preto rozhodla opustiť. Má to byť dôsledkom príchodu smartfónov, ktoré výrazne ohraničili možnosti výrobcov digitálnych fotoaparátov. Aj z tohto dôvodu Olympus v posledných troch rokoch vykazoval stratu. Spoločnosť pritom patrila k pionierom fotografie, keď v roku 1936 vyrobila vôbec prvý fotoaparát. Dovtedy sa zameriavala výhradne na výrobu mikroskopov.
Firma sa v priebehu niekoľkých dekád vypracovala na lídra vo foto biznise a svojho času predávala aj najviac analógových fotoaparátov. Novým majiteľom fotografickej divízie sa stane Japonský investičný fond, do ktorého portfólia už patrí aj značka notebookov Vaio od Sony. Či to znamená úplný koniec fotoaparátov Olympus alebo len novú éru s iným zameraním, zatiaľ nevedno. Je pravdepodobné, že nový majiteľ sa rozhodne ohraničiť trhy a ponúknuť prípadné nové produkty len v Japonsku a ázijských krajinách.