Kórejskému LG sa napriek veľkým ambíciám v sektore smartfónov nikdy nepodarilo dotiahnuť na úroveň veľkých značiek ako Samsung, Huawei, či Motorola. A to napriek tomu, že jeho smartfóny patrili medzi technologicky najvyspelejšie. Firma dlho a tvrdošijne bojovala s konkurenciou a skúšala sa presadiť tak v segmente strednej, ako aj najvyššej triedy. Ľudí mimo kórejského poloostrova však jej smartfóny príliš neoslovili.
Zlom priniesla pandémia koronavírusu, ktorá dopomohla čisteniu trhu a LG opätovne primela k úvahám, či má aj naďalej zmysel živiť stratovú mobilnú divíziu. Nemá. Značka LG tak bude nasledovať osud Siemensu či Ericssonu, ktoré sa pred mnohými rokmi takisto z tvrdého boja kapitulovali. V pondelok 5. apríla LG oznámilo, že uzatvorí svoju smartfónovú divíziu. Ešte v januári LG uviedlo, že sa zaoberá všetkými alternatívami ako naložiť s divíziou, ktorá v priebehu šiestich rokov vygenerovala stratu vo výške 4,5 miliardy dolárov.
LG ani zďaleka nebolo len výrobcom, ktorý by kopíroval trendy na trhu. Firma ako prvá predstavila ultra-širokouhlú kameru, bez ktorej si dnes svoj život nevie predstaviť žiaden príležitostný fotograf. V roku 2013 tiež patrila medzi troch najväčších výrobcov smartfónov. V minulom roku však vyrobila len 28 miliónov mobilov, čo je len desatina z objemu, ktorý vyrobil Samsung. Jej trhový podiel sa prepadol na dvojpercentnú hranicu.