Ak vám volá neznáme číslo a na druhom konci sa predstaví údajný zamestnanec technickej podpory Microsoftu, zbystrite pozornosť. Na Slovensku sa opäť množia podvodné telefonáty a e-maily, ktoré najnovšie cielia na klientov Slovenskej sporiteľne. „Pod zámienkou, že s vašim zariadením nie je niečo poriadku, sa od vás podvodníci snažia po telefóne vylákať citlivé údaje ako prístupové heslá či údaje o kreditnej karte. V horších prípadoch sa môžu pokúsiť zriadiť si aj vzdialený prístup. Telefonát pritom môže prichádzať zo zahraničného aj zo slovenského telefónneho čísla, pričom rozhovor prebieha väčšinou v angličtine,“ varuje Eset, ktorý na vlnu podvodných telefonátov upozornil.
Podobná fišingová kampaň prebiehala aj v marci. Podľa odborníkov takýmto spôsobom Microsoft nikdy nekomunikoval a je potrebné byť obozretný. Riešenie je jednoduché – telefonát ukončiť. Tí, ktorí sa už popálili a náhodou podvodníkom odovzdali svoje prístupové údaje, by mali okamžite zmeniť heslá a aktivovať dvojfaktorové overenie na danom účte, ak je to možné. Vhodné je takisto skontrolovať, či sa v zariadení nenachádza malvér.
V posledných dňoch sa okrem telefonátov objavila aj rozsiahlejšia fišingová kampaň prostredníctvom podvodných e-mailov, ktoré upozorňujú na zablokovanie platobnej karty u klientov Slovenskej sporiteľne. „Tento e-mail nepôsobí veľmi presvedčivo, najmä kontaktné údaje v pätičke mailu a pozmenené logo Slovenskej sporiteľne vzbudzuje podozrenie. To sa však zmení po kliknutí na odkaz, ktorý vedie na uveriteľnejší prihlasovací formulár do internet bankingu,“ dopĺňa Eset. Banky týmto spôsobom s klientmi nekomunikujú a od klientov nežiadajú prihlasovacie, ani osobné údaje prostredníctvom e-mailu.