Je už akýmsi štandardom, že prístup na sociálne siete je zadarmo. Napokon je úplne legitímne očakávať, že za ich používanie nebudú prevádzkovatelia účtovať žiadne poplatky, keďže zdrojom ich príjmov je reklama a predaj užívateľských dát na marketingové účely. Aj preto sa odvážne kroky spoplatniť niektoré časti sociálnych sietí nestretli u verejnosti s pochopením. Facebook to napriek tomu pravdepodobne na Instagrame vyskúša. Údaje pracuje na novinke s názvom Exkluzívne príbehy, ktorá fungovala na báze pravidelného mesačného predplatného.
Užívateľ by mal možnosť časť svojich príbehov uzamknúť a sprístupniť ich len odberateľom, ktorí si za ne zaplatia. Tieto príbehy by zároveň mali zablokovanú možnosť vytvorenia screenshotu, a teda by ich nebolo možné ďalej zdieľať. Na podobnom princípe dnes už funguje Twitter s funkciou Super Follow, ktorá takisto ponúka vybraný typ obsahu za poplatok.