Rôzne typy odznakov už dnes ponúkajú mnohé diskusné fóra a stránky zhromažďujúce recenzie na hotely či reštaurácie. Tí, ktorí sa do hodnotení a diskusií zapájajú najviac, môžu automaticky získať odznak odborníka na danú oblasť, ktorého potom vnímajú ostatní užívatelia vážnejšie. Facebook sa rozhodol, že podobný odznak “experta” sprístupní aj všetkým užívateľom na sociálnej sieti. Nezískajú ho však automaticky. V prvom rade bude dostupný len v rámci diskusných skupín a v druhom budú musieť užívateľa na úroveň experta nominovať ostatní členovia skupiny alebo jej administrátori.
Ako uvádza Facebook, cieľom je dať väčší priestor ľuďom, ktorí preukázateľne disponujú hlbokými znalosťami v danej téme. “Administrátori budú mať možnosť vybrať členov, ktorých zviditeľnia a umožnia im získať zmysluplnejšiu rolu v skupine,” uviedla viceprezidentka sociálnej siete Maria Smith na svojom blogu. Administrátori sa budú môcť spojiť s expertami pri vytváraní nových diskusných vlákien, pri odpovedaní na otázky ďalších členov či zdieľaní nových poznatkov. Svoju nomináciu budú musieť užívatelia najprv schváliť. Ak tak urobia, pri ich mene sa zobrazí “odznak” experta.
V súčasnosti sú na Facebooku zaregistrované milióny diskusných skupín, ktoré spravujú zhruba 70 miliónov administrátorov a moderátorov. Cieľom Facebooku je prilákať do diskusií viac ľudí, zvýšiť ich reputáciu, a zároveň primať užívateľov, aby na sociálnej sieti trávili ešte viac času.