Ak vyvíjate softvér a rozhodnete sa ho aj predávať v ekosystéme Apple, môžete veľmi rýchlo naraziť na problém. Apple si totiž účtuje extrémne vysoké poplatky za predaj platených doplnkov priamo v aplikáciách. Vývojári sa s ním musia deliť o 15 až 30 percent z výslednej sumy, ktorú zaplatí zákazník. Firma vývojárom doposiaľ neumožňovala obísť vlastnú platobnú bránu a sprístupniť tak aj platby cez externé platobné brány.
Niektorí vývojári si poradili po svojom. Zákazníkom umožnili predplatiť si službu cez vlastnú stránku (častokrát aj lacnejšie) a následne sa už len v aplikácii prihlásiť pod svojim vlastným účtom s aktívnym predplatným. Vývojári však nemohli so zákazníkmi komunikovať priamo a o tejto možnosti ich aj aktívne informovať. Takýto systém sa nepáčil hernému štúdiu Epic Games, ktoré zobralo celú vec do vlastných rúk a obrátilo sa na súd v kalifornskom Oaklande.
Ostro sledovaný súdny spor nakoniec má aj rozuzlenie. Sudkyňa Yvonne Gonzalez-Rogers dala za pravdu žalobcovi a Applu nariadila, aby vývojárom umožnil presmerovať zákazníkov na vlastné platobné mechanizmy. Kvôli tomuto kroku môže prísť Apple o miliardy dolárov ročne. Sudkyňa však odmietla Apple označiť za monopol. “Apple sa teší vysokému, viac ako 55-percentnému, trhovému podielu a vysokým maržiam. Tieto faktory samotné ale nenasvedčujú zneužívaniu monopolného postavenia. Úspech nie je nič nelegálne,” dodala sudkyňa.