Najväčší technologický obchod v dejinách môže zmeniť herný priemysel

Microsoft kupuje herné štúdio Activision Blizzard za neuveriteľných 68,7 miliardy dolárov. Ide o najväčšiu technologickú akvizíciu v dejinách, ktorá zmení rozloženie síl v hernom priemysle.

25.01.2022 07:38
herná konzola, xbox, kinect, hra, počítačová... Foto:
Ilustračné foto
debata

Len pred pár dňami Microsoft oznámil, že kupuje vývojársku spoločnosť Activision Blizzard za neuveriteľných 68,7 miliardy dolárov. V závese tak nechal doterajšie rekordné akvizície, ako napríklad akvizíciu EMC spoločnosťou Dell za 67 miliárd dolárov alebo kúpu ARM firmou Nvidia za 40 miliárd dolárov. Bezprecedentný nákup nenechal kameň na kameni a šokoval odbornú aj laickú verejnosť.

Prečo práve Activision Blizzard a prečo práve Microsoft?

História Activision Blizzard firmy siaha až do roku 1979, kedy sa skupina zamestnancov spoločnosti Atari rozhodla vydať vlastnou cestou a založiť štúdio, ktoré spočiatku fungovalo ako dodávateľ herných titulov pre iné spoločnosti. V podstate tak stálo v úzadí a vyrábalo hry “na kľúč”. Po transformácii sa firma začala viac orientovať na vývoj vlastných titulov, ktoré ovládli trh – medzi inými napríklad aj kultové hry ako Call of Duty, Diablo, Starcraft, Candy Crush a World of Warcraft.

Activision Blizzard za 43 rokov vyrástol z malej garážovej firmy na jedno z najväčších herných štúdií. Ani jemu sa však nevyhli problémy a škandály so sexuálnym obťažovaním a dokonca so znásilnením priamo na pracovisku. Riaditeľ firmy Bobby Kotick o nich údajne vedel, no napriek tomu nekonal. Reputácia spoločnosti kvôli škandálom výrazne utrpela a jej hodnota sa aj kvôli tomu výraznejšie prepadla. Microsoft situáciu pozorne sledoval a rozhodol sa zareagovať v tom najvhodnej3om momente. Cena, ktorú za Acitivision Blizzard zaplatil bola preň viac než výhodná.

Hlavným dôvodom, prečo sa Microsoft v takejto miere rozhodol investovať do herného priemyslu je jeho snaha zvýšiť predplatiteľskú základňu v hernej službe Game Pass, ktorá je podobná filmovému predplatnému Netflix, či hudobnej službe Spotify. Vďaka Game Pass majú hráči prístup k rozsiahlemu digitálnemu katalógu s množstvom hier. Akvizícia Activision Blizzar mu prinesie aj exkluzívne práva na tituly, ktoré hráči u konkurentov nenájdu. Aj preto je možné očakávať, že základňa s 25 miliónmi hráčov sa môže niekoľkonásobne rozrásť. S novou akvizíciou sa na trhu zmení rozloženie síl a výrazné straty v užívateľskej základni môžu utrpieť konkurenčné platformy od Sony (PlayStation) a Steam.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Microsoft #herný priemysel #Activision Blizzard #herné štúdio #Call of Duty