Rozhodnutie sa vzťahuje okrem iného na ruskú televíziu RT (Russia Today). K podobnému kroku sa po ruskej invázii na Ukrajinu v sobotu rozhodla napríklad spoločnosť Meta Platforms, majiteľ Facebooku.
Google upresnil, že bude brániť ruským štátnym médiám v tom, aby používali jeho reklamnú technológiu na generovanie príjmov na ich vlastných stránkach a v aplikáciách. Médiá okrem toho už nebudú mať možnosť kupovať reklamu prostredníctvom nástroja Google Tools a umiestňovať reklamu na platformách internetovej spoločnosti, ako je jej vyhľadávač alebo emailová služba Gmail.
Čítajte aj Ukrajinci hľadajú na googli návod, ako vyrobiť Molotovov koktailAj prevádzkovateľ internetových stránok pre prehrávanie videí YouTube zakázal v sobotu mediálnej spoločnosti RT a ďalším kanálom, z ktorých niektoré sú spojené s protiruskými sankciami, aby dostávali peniaze z videí umiestňovaných na jeho platforme. YouTube, ktorý patrí pod spoločnosť Google, z veľkej časti kontroluje umiestňovanie reklamy.