Rozhodnutie sa vzťahuje okrem iného na ruskú televíziu RT (Russia Today). K podobnému kroku sa po ruskej invázii na Ukrajinu v sobotu rozhodla napríklad spoločnosť Meta Platforms, majiteľ Facebooku.
Google upresnil, že bude brániť ruským štátnym médiám v tom, aby používali jeho reklamnú technológiu na generovanie príjmov na ich vlastných stránkach a v aplikáciách. Médiá okrem toho už nebudú mať možnosť kupovať reklamu prostredníctvom nástroja Google Tools a umiestňovať reklamu na platformách internetovej spoločnosti, ako je jej vyhľadávač alebo emailová služba Gmail.

Aj prevádzkovateľ internetových stránok pre prehrávanie videí YouTube zakázal v sobotu mediálnej spoločnosti RT a ďalším kanálom, z ktorých niektoré sú spojené s protiruskými sankciami, aby dostávali peniaze z videí umiestňovaných na jeho platforme. YouTube, ktorý patrí pod spoločnosť Google, z veľkej časti kontroluje umiestňovanie reklamy.